OPTAR: În București, pistele de biciclete nu pot fi amenajate pe trotuar

de:
28 oct. 2015
3 afișări
OPTAR: În București, pistele de biciclete nu pot fi amenajate pe trotuar

B365.ro a prezentat vineri lista străzilor pe care Primăria Municipiului București va amenaja piste pentru biciclete în lungime totală de aproximativ 100 de kilometri. Potrivit municipalității, în funcție de stradă și de particularitățile zonei, pistele vor fi create fie pe trotuar fie pe stradă, iar o parte dintre ele chiar pe spațiul verde.

„Cu aproximativ două săptămâni înainte, o listă similară a fost trimisă de Primăria Municipiului București către echipa care realizează Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București – Ilfov. De precizat că lista nu era însoțită de un proiect avizat și aprobat. În calitate de expert infrastructură pentru biciclete al PMUD, Marian Ivan, reprezentantul OPTAR, a solicitat echipei care realizează Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) București – Ilfov să nu ia în considerare lista cu străzi în elaborarea Planului, până când nu sunt prezentate soluțiile de implementare, elaborate într-un proiect avizat și aprobat”, spun reprezentaníi OPTAR ]ntr-un comunicat remis B365.ro. 

„În București nu există trotuare suficient de late care să permită realizarea de piste viabile pentru biciclete pe trotuare și, în același timp, să rămână suficient spațiu conform setului minim de criterii stabilite de dispozițiile Normativului 51/2012. În perioada 2007 – 2015, Administrația din București a mai încercat să realizeze piste pe trotuare sau prin îngustarea trotuarelor, dar toate proiectele s-au dovedit a fi doar o risipă de bani”, au precizat reprezentanții organizației. 

În urmă cu câteva săptămâni, OPTAR a pus la dispoziția echipei PMUD București-Ilfov un Ghid de realizare a infrastructurii pentru biciclete care cuprinde un set minim de reguli care trebuie respectate pentru realizarea unei infrastructuri viabile pentru biciclete.

OPTAR (Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România) este o asociaţie care susţine dezvoltarea mobilităţii urbane prin oferirea de alternative viabile de deplasare pentru cetăţeni, indiferent cum aleg să se deplaseze: pe jos, cu bicicleta, cu transportul public sau cu autoturismul.

Cookies