ȘTIRI

Încă opt piste pentru biciclişti, ILEGALE, desfiinţate de Poliţia Rutieră a Capitalei

„Brigada Rutieră a reconfirmat ilegalitatea pistelor pentru biciclişti din Bucureşti (…) În perioada 2 – 6 august, poliţia a emis opt dispoziţii de desfiinţare a tot atâtea trasee pentru biciclişti. Respectivele trasee fac parte dintre cele 29 recepţionate de Administraţia Străzilor pe data 15.09.2011. Exact in perioada recepţiei celor 29 de trasee, Brigada Rutieră constată că şi pistele recepţionate în 2008 erau ilegale”, anunţă Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR), într-un comunicat de presă, citat de HotNews.ro.

Cele opt piste de biciclisti desfiintate de Poliţia Rutieră sunt:

  • B-dul Iancu de Hunedaoara / Piaţa Victoriei-Calea Dorobanţi
  • Şos. Ştefan cel Mare / Calea Dorobanţilor – Piaţa Obor
  • Calea 13 Septembrie / Şos. Sebastian – Str. Izvor
  • B-dul Ghencea / Str. Braşov – Terminal Ghencea
  • B-dul Unirii / Piaţa Unirii – Piaţa Alba Iulia
  • B-dul Tudor Vladimirescu / Calea 13 Septembrie – Calea Rahovei
  • Şos. Plevnei / Şos. Orhideelor – Str. Berzei
  • Şos. Viilor / Str. Odoare – Calea Şerban Vodă

Mircea Ivan, membru fondator al OPTAR a declarat, pentru HotNews.ro, că Poliţia Rutieră a comunicat organizaţiei faptul că Administraţia Străzilor a fost sesizată să demonteze indicatoarele care semnalizează traseele de biciclişti din cele opt zone şi să monteze indicatoare care interzic accesul bicicletelor pe trotuar, dar că instituţia nu dispune încă de fonduri pentru punerea în aplicare a măsurilor.

În aprilie, poliţiştii de la Brigada Rutieră a Capitalei au interzis accesul bicicliştilor pe pista amenajată pe Bulevardul Cantemir, pe tronsonul cuprins între intersecţia cu Bulevardul Gheorge Şincai şi cea cu Bulevardul Mărăşeşti. Indicatoarele rutiere, care anunţau prezenţa bicicliştilor, au fost înlocuite cu unele care nu le mai permit acestora accesul pe piste.

Citeşte şi: Pistele de biciclişti din Capitală au fost abandonate. Primăria vrea să le mute pe carosabil

Potrivit informatiilor obtinute de catre OPTAR de la Administratia Strazilor, in Bucuresti s-au realizat 11 trasee de biciclete dupa un contract incheiat in 2007 si pentru care s-au platit 4,7 milioane de lei si alte 28 de trasee dupa un contract incheiat in 2009, piste receptionate in septembrie 2011 si pentru care s-au platit 25 de milioane de lei.

„Conform calculelor, pistele din Bucuresti au costat 150.000 euro/km fiind cu mult mai scumpe decat o autostradă construită în Bulgaria. Şi, cu toate că lucrările la piste au fost de o mai mică amploare decât construcţia unei autostrăzi, acestea nu au fost finalizate niciodată. Astfel, prin plata unor lucrări neefectuate şi prin recepţia lucrărilor fără ca acestea să fie conforme cu normele şi avizele eliberate se poate vorbi de un prejudiciu considerabil în aceasta afacere a pistelor şi semafoarelor pentru biciclişti”, au mai precizat oficialii OPTAR în comunicatul remis HotNews.ro.

Pe langa prejudiciile materiale, OPTAR mai reclamă şi „prejudiciile morale considerabile provocate cetăţenilor oraşului” prin modul dezastruos în care au construit aceste piste.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button