Cum va arăta Bucureştiul turistic: autobuze supraetajate şi trasee ale Revoluţiei

de:
05 dec. 2010
0 Afișari
Cum va arăta Bucureştiul turistic: autobuze supraetajate şi trasee ale Revoluţiei
Ce nu a văzut Londra: autobuzele double-decker cumpărate de STB pentru București, mai scumpe decât o ofertă de pe internet. Răspunsul STB / FOTO: Imagine generică cu un double-decker de la Londra

Proiectul municipalităţii prevede trasee cu autobuze supraetajate, dar şi un traseu al Revoluţiei române din decembrie 1989; carduri de acces la teatru, muzee, transporturi în comun; programe şi spectacole pentru copii, anunţă Mediafax.

Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică, ca turişti  în Bucureşti au fost numai 417.734 de români şi 572.070 de străini, numărul fiind în scădere.  Primăria afirmă că în luna mai 2012, când în Bucureşti se dispută finala Cupei UEFA (Liga Europa), minim 25.000 de turişti străini se vor afla în Capitală, care va fi pentru o seară „gazda” a 30 milioane de telespectatori.  De altfel, Sorin Oprescu promite că va inaugura Stadionul Lia Manoliu în 2011, iar primul meci pe noul stadion ar urma să aibă loc în luna mai.

Având în vedere viitorul aflux de turişti, Oprescu a lansat o strategie de turism care să promoveze Bucureştiul pe termen lung către diferite segmente de piaţă. Primarul crede că ţinta campaniilor ar fi bucureştenii, românii, românii care trăiesc în afara graniţelor, europenii sau străinii de pe celelalte continente.  Municipalitatea intenţionează, pe lângă înfiinţarea Centrului de Informare Turistică în Pasajul Universităţii, realizarea de materiale promoţionale pentru popularizarea frumueţilor oraşului.  De asemeni, Primăria vrea ca în luna ianuarie 2011 să lanseze website-ul turistic www.seebucharest.ro, care să conţină informaţii trasee turistice, monumente, muzee, evenimente importante în Bucureşti, precum şi o gamă de oferte de cazare cu posibilitate de rezervare online.

„În urma cercetării/dezvoltării strategiei de brand a Bucureştiului, vom începe, în trimestrul II al anului 2011 să dezvoltăm o serie de proiecte: «Bucharest Daily Pass» – card turistic al Bucureştiului ce va include accesul la muzee, teatre, transport RATB şi Metrorex, diferite facilităţi/discounturi oferite de către agenţii economici parteneri ai PMB”, transmite Primăria Capitalei.

Ca în marile oraşe din întreaga lume, Primăria vrea autobuze supraetajate care să funcţioneze zilnic pe un traseu care să cuprindă principalele puncte de atracţie turistică din Bucureşti, probabil pe sistemul „hop-on, hop-off”

Centre de informare turistică vor fi înfiinţate în centrul istoric, Aeroportul Henri Coandă, Gara de Nord, urmând a fi editat un ghid turistic al Bucureştiului care să conţină un top cu zece locuri de vizitat, trasee turistice (cum ar fi traseul Revoluţiei Române, recomandări restaurante, locuri de shopping, info utile)

Totodată, municipalitatea vrea să iniţieze un program turistic pentru copii în colaborare cu Centrul pentru Educaţie, Tineret, astfel încât să fie o zi în Bucureşti în care copiii să viziteze un muzeu (cum ar fi Muzeul Satului); să fie invitat la un spectacol la Circul Globus; să viziteze Gradina Zoologică; să meargă la un spectacol de teatru pentru copii (Ţăndărică, Ion Creangă).

Cookies