ARHIVA B365

Oprescu: Salariul mediu la RATB este de 4.100 de lei pe lună. Să pună mâna să se restructureze

„Să pună mâna să se restructureze!” – le-a transmis Sorin Oprescu celor de la RATB, adăugând faptul că „salariul mediu la RATB este de 41 de milioane”.

Totuși, conform ultimelor date publicate, cel mai bine plătit şofer al RATB primeşte lunar un salariu net de 3.507 lei şi bonuri de masă în valoare de 93 de lei. Cele mai multe salarii au valori cuprinse între 2.200 şi 2.800 de lei, la care se adaugă tichete de masă de 200 de lei, conform celor mai recente date disponibile.

RATB a cheltuit pe salarii 366 de milioane de lei (peste 80 mil. euro) în 2012. În plus, 110 milioane de lei (25 mil. euro) s-au îndreptat către alte cheltuieli de personal, iar 19,5 milioane de lei (4 mil. euro) pe tichetele de masă.

Regia Autonomă pentru Transport București, aflată într-o stare economică foarte proastă, va primi anul acesta un ajutor substanțial de la Primăria Municipiului București, conform Proiectului de Buget pe anul 2014, proiect ce va fi supus votului Consiliului General. 

Conform proiectului de Buget al Consiliului General al Municipiului București pe anul 2014, subvențiile pentru acoperirea diferențelor de preț și tarif în domeniul Transporturi se va ridica la suma de 546 milioane de lei. Mai exact, aceasta este subvenția pe care o primește RATB pentru a acoperi diferențele de preț între ceea ce plătesc călătorii și costul real al serviciului de transport. Regia va fi afectată, însă, de introducerea noii accize la benzină, din primăvară.

În anul 2013, spre exemplu, subvenția pentru RATB a fost departe de a fi suficientă: Primăria alocase 390 de milioane de lei, cu 20% mai puțin față de 2012, când Primăria alocase 499 de milioane de lei. 

Situația financiară proastă a RATB a făcut ca Regia să ajungă să fie executată silit de Fisc, fiind primul datornic la bugetul de stat, ca sume.

Regia datoreaza 221 de milioane de lei restanţe la plata TVA şi 222 de milioane de lei dobânzi şi penalităţi, conform datelor de la ANAF, valabile la 31 decembrie 2013. Regia Autonomă de Transport Bucureşti mai are şi datorii de 23,7 milioane de lei către bugetul asigurărilor sociale, sumă pentru recuperarea căreia s-a declanşat executarea silită.

„În prezent, peste 100 de autobuze Mercedes, din cele 1.000 deținute de RATB, nu mai sunt folosite din cauza lipsei fondurilor pentru reparații. Nu sunt bani. Iar de creșterea subvențiilor nici nu poate fi vorba. Am avut cereri pentru suplimentarea numărului de curse pe unele rute, însă nu le putem onora. Cel puțin, nu în acest moment”, spun surse din Regie citate de Capital. 

Directorul general al RATB, Adrian Câmpurean şi-a înaintat demisia la jumătatea anului trecut, motivând că nu are bani suficienţi pentru modernizarea RATB. După demisia acestuia, primarul Capitalei, Sorin Oprescu a spus că Regia se poare descurca cu ce are şi că din partea Primăriei, în subordinea căreia se află, nu va primi mai mult. 

Din ianuarie, RATB are o nouă conducere. Noul Director General, Doman Daniel Florentin a condus, anterior, firma AMACREDA CONSTRUCT SRL, la care este și acționar unic, cu domeniul de activitate Fabricarea de articole confecţionate din textile.  Doman Daniel Florentin are 46 de ani și s-a născut la Medgidia, în județul Constanța. El a câștigat cel mai mare punctaj la concursul organizat pentru conducerea RATB.

În 2010, firma condusă de Doman Daniel Florentin înregistra o pierdere de 12.164 lei, conform Ministerului Finanțelor. În 2011, firma figura cu datorii de 78725 lei. În 2009, firma avea o pierdere de 34622 lei.

Reamintim că noua conducere a Regiei are de gestionat o situație explozivă, cu pierderi majore și cu angajați îngrijorați de posibila pierdere a locurilor de muncă, dar și de condițiile de lucru neconforme


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button