ARHIVA B365

Oprescu: RATB are nevoie de 400 tramvaie noi, o investiţie de aproape 1 miliard de euro

„Eu am nevoie de 400 de tramvaie noi. Problema mea este ca pretul tramvaielor moderne este foarte mare, de exemplu un tramvai Bombardier cu podeaua coborata se duce la 2,4 milioane de euro. Un troleibuz nou costa circa 95-98.000 euro. De autobuze am nevoie sa schimb o parte dintre ele fiindca doresc sa trec pe electric. Este un numar relativ mic, circa 70-80. In rest, autobuze au fost cumparate pe un credit din 2006 pe care abia l-am terminat de platit fiindca l-au pasat la primaria generala. Deci au fost cumparate 1300 de autobuze Mercedes. Din astea flota functionala este de circa 1.100. Au fost discutii infernale cand i-am prins ca demolau autobuzele noi ca sa ia piese pentru cele care se stricau. Deci la autobuze nu avem mare lucru de facut”, a spus Oprescu, in interviul acordat HotNews.ro.

Edilul spune ca ar putea scapa mai ieftin cu tramvaiele daca s-ar face un parteneriat intre uzina RATB si o fabrica de tramvaie din afara.

„Am incercat sa fac o jumelare cu fabrica de tramvaie a RATB ca ei acum fac numai mentenanta, si imi scot palaria in fata lor fiindca ei tin in picioare tramvaie TATRA din 1968 cu siguranta calatorilor, nu ca le spala. Tramvaiele raman o problema fiindca doresc de 5 ani sa gasesc o jumelare cu una dintre fabrici a uzinei de la RATB. Dansii nu doresc si imi spun ca vor sa faca 20 de tramvaie pe an. Asta este o gluma. Orice fabrica mare de tot nu poate sa construiasca mai mult de 15 tramvaie pe an, iar baietii sunt foarte inventivi. Daca construiesc cu piese cumparate separat si automatizari din strainatate, asa cum vor ei, o sa ma scoata la un pret de cost mai mic decat Bombardierul, dar trebuie sa le platesti inainte. M-am mai certat cu dansii pentru ca plateam de doua ori tramvaiul, intai munca vie si apoi subventia”, a explicat Oprescu.

In legatura cu subventia de circa 500 milioane lei pe care municipalitatea o plateste anual catre RADET pentru a tine jos pretul biletelor pentru transportul in comun, edilul spune ca singura solutie este restructurarea.

„In astia 20 de ani care au trecut, discutia intre conducerea RATB si Primaria Capitalei referitor la subventie a inceput asa: D-voastra ne asigurati 535 milioane de lei pe an salariile, spun ei. In ce lege scrie asta, spun eu? Stiti care sunt veniturile proprii ale RATB anual? 8-9%. Va dau cuvantul meu de onoare ca daca aveam bani in buget si puteam, pentru 8% ceea ce inseamna 55 milioane de lei, aproape 10 milioane de euro, decretam ca toti cetatenii sa circule gratuit. Restructurez RATB. Nu mai departe decat ieri am facut o analiza pe viitoarea restructurare in asa fel incat sa stim cum o facem de comun acord cu ei ca sa nu sufere cetateanul”, a mai spus primarul Sorin Oprescu.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button