ESENTIAL

Oprescu scoate de la naftalină proiecte abandonate: pasajul Doamna Ghica-Chişinău

Amenajarea şoselei Doamna Ghica şi legarea acesteia de Bulevardul Chişinău, printr-un pasaj peste calea ferată, ar face legătura mai uşor între cartierele Colentina şi Pantelimon. În plus, ar  dirija o parte din traficul care va intra în Capitala prin Autostrada A3 Bucureşti – Ploieşti şi ar fluidiza traficul între zona de Nord şi cea de Est a municipiului.

Proiectul, în valoare de 5,66 milioane de euro, a fost încredintat firmei portugheze Lena Engenharia e Construcoes SA care ar fi trebuit să termine construcţia în octombrie 2008. Lucrările au fost însă oprite pentru că exproprierile nu au fost făcute la timp, după cum B365.ro a scris aici.

După trei ani de la abandonarea şantierului, Primăria Capitalei a decis să reia lucrările. În urma unei licitaţii restrânse accelerate, la care a participat numai un singur ofertant, PMB a atribuit contractul de proiectare şi execuţie a lucrărilor asocierii de firme SCT Bucureşti SA şi TECNIC Consulting Engineering SRL.

Cele două societăţi vor încasa suma de 46,53 milioane de lei (aprox. 11 milioane de euro).

Lucrări de 11 milioane de euro contractate doar cu licitaţie restrânsă accelerată

Potrivit anunţului publicat de PMB pe SEAP (site-ul electronic de achiziţii publice), lucrările ar trebui finalizate în termen de 10 luni de la semnarea contractului de atribuire. Din nota justificativă, care însoţeşte documentaţia publicată pe site-ul guvernamental, reiese că s-a impus o licitaţie accelerată restrânsă din cauză că “orice întârziere în finalizarea lucrărilor conduce în mod evident la pagube iminente”, respectiv pentru că “se pot schimba semnificativ condiţiile tehnice pentru lucrările rămase de executat”.

Expertiza tehnică, făcută în luna iulie a acestui an, se precizează că “dat fiind faptul că au trecut aproximativ 3 ani de la întreruperea lucrărilor, este absolut necesar ca în cel mai scurt timp să se urgenteze lucrările fără timp de aşteptare la obiectivul Artera Doamna Ghica-Chişinău şi pasaj suprateran”. Din document mai reiese că pe traseul lucrărilor executate şi abandonate în 2008 s-au furat bordurile şi dalele sau au fost deterioarate, carosabilul s-a umplut de gropi periculoase pentru şoferi, iar pe teren au fost depozitate resturi menajere.

Proiectul străpungerea Doamna Ghica – Chişinău începe din capătul străzii Doamna Ghica, continuă pe terenul viran de pe malul lacului Colentina şi traversează calea ferată cu un pasaj suprateran până în spatele Pieţii Delfinului, din cartierul Pantelimon. Noua arteră de circulaţie este prevăzută cu câte două benzi pe fiecare sens de circulaţie şi are o lungime de circa doi kilometri.

Citeşte şi Proiectele Primăriei Bucureşti au o întârziere de 60 de ani.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button