ARHIVA B365

Oprescu n-are bani să termine Bd. Liviu Rebreanu. Ce plănuiește să facă

N-am atacat în instanţă decât punctele care sunt cu investiţii care erau în continuare şi de la care s-au luat banii. Nu e atacat tot bugetul. Bugetul celorlalte proiecte e în continuare, dar, prin nerespectarea acestor lucruri sunt două-trei obiective de la care s-au luat bani şi care sunt foarte importante. Este vorba despre partea a doua la Bd. Liviu Rebreanu – banii nu mai ajung decât pentru prima parte a proiectului – şi mai avem la operaţiuni supravegherea împrejurimilor şcolilor. Începusem să pregătim soft-ul şi telecomunicaţiile, mai rămăsese să montăm doar camerele de luat vederi mai specializate care să reţină date, în zonele de terminalitate marcate de poliţie. Vom face o rectificare de buget şi vom da banii la loc„, a declarat, miercuri, primarul general Sorin Oprescu.

Lucrările de reabilitare a bulevardului Liviu Rebreanu au început în mai 2011, când a fost scoasă linia de tramvai şi s-a creat un crater adânc pe mijlocul acestei artere. În prezent, primul tronson al lucrărilor pe Bd. Liviu Rebreanu este finalizat în proporţie de 60%.

Proiectul de investitie cuprinde reabilitarea stradală, a liniei de tramvai și a trotuarelor și reamenajarea spațiilor verzi pe întreg Bulevardul Liviu Rebreanu.

Lucrările sunt împărțite în două tronsoane: între Bd. Camil Ressu și Bd. Nicolae Grigorescu (1,7 km) și între Bd. Nicolae Grigorescu și 1 Decembrie (1 km) și vizează atât reabilitarea carosabilului cât și a trotuarelor. La tronsonul al doilea, între Bd. Nicolae Grigorescu și 1 Decembrie (1 km), lucrările nu au început încă, fiind condiționate de buget și de efectuarea exproprierilor necesare pentru lărgirea bulevardului între Barajul Dunării și Bd. 1 Decembrie.

Modernizarea bulevardului costă 17 milioane de euro, contractul pentru realizarea lucrărilor fiind atribuit asocierii Euro Construct – PACO. Modernizarea bulevardului costa 17 milioane de euro, contractul pentru realizarea lucrarilor fiind atribuit asocierii Euro Construct – PACO. In bugetul pe anul 2013, s-au prevazut pentru aceasta lucrare 29 milioane lei. In martie, municipalitatea a platit deja 7,6 milioane lei pentru continuarea lucrarilor.

Linie de tramvai cu spaţiu verde în Bucureşti

Șina tramvaiului va fi de tip „green track„, suprafața dintre șine fiind acoperită cu pavele pe care va crește gazon. Șina va fi separată de traficul auto și transformată în spațiu verde, mai puțin în stații și în intersecții, unde linia de tramvai va fi înglobată în asfalt. Șinele de tramvai de pe Bulevardul Liviu Rebreanu nu mai fuseseră modernizate din anul 1970, când a fost pusă în funcțiune, iar ultima reparație capitală a avut loc în anul 1985.

Pentru această lucrare au fost deviate mai multe mijloace de transport în comun: traseul liniei de tramvai 19 a fost suspendat, iar traseul liniei 23 a fost deviat, în timp ce traseul unui alt autobuz, 330, a fost deviat din zona unde circula în mod normal pentru a acoperi lipsa tramvaiului de pe Liviu Rebreanu. Însă, după devierea traseului liniei 330, numărul de autobuze de pe Șoseaua Iancului este acum insuficient pentru a prelua numărul de călători la orele de vârf.

Scandal pe bugetul Primăriei Capitalei

Încă de la finalizarea discuţiilor pe marginea bugetului Primăriei Capitalei, edilul-șef al Capitalei, Sorin Oprescu, a fost nemulțumit de faptul că s-au tăiat bani de la investiții pentru a se suplimenta bugetul Regiei Autonome de Transport București (RATB) și cel al Regiei Autonome de Distribuție a Energiei Termice (RADET).

”Bugetul din acest an e de 3,8 miliarde lei. E un buget paralel făcut pe picior în baie. Toată munca din ultimele două săptămâni la crearea bugetului a fost în zadar. Din cele 79 de amendamente doar unul a fost discutat: suplimentările la RATB și RADET. E un buget născut spontan azi-dimineață, care nu face nimic altceva decât să distrugă ce am făcut până acum. Nu se respectă legea, s-au luat bani de la investiții care sunt pe cale de terminare. Dacă voi avea și dovada materiala îl voi ataca (n.r. – bugetul) în instanță. Dacă nu va fi aprobat, ne vom întâlni și îl vom vota din nou. E o hotărâre politică luată de cei doi primari din București (n.r – Negoiță, Vanghelie)”, a declarat Oprescu.

Citește și: Bugetul Capitalei sărăcește cu 10% în 2013: scad dramatic subvențiile la căldură și transport


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button