BAZAR

Oprescu a inaugurat Pasajul Basarab cu majorete sexy, fanfară şi motociclişti. FOTOGALERIE

Municipalitatea nu a făcut deloc economie când a organizat evenimentul de inaugurare a Pasajului Basarab. Sutele de bucureşteni care au vizitat sâmbătă dimineaţa pasajul, deschis doar pentru pietoni, au avut parte de mult fast. De la jocuri puzzle, umbrele şi şepci imprimate cu logo-ul Pasajul Basarab până la defilări cu motociclete, maşini tunate, pompieri sau poliţişti călare. De altfel, Primăria Capitalei a organizat un întreg eveniment pentru inaugurarea pasajului şi l-au intitulat Bucharest Summer Parade.

Startul l-au dat motocicletele Harley-Davidson, urmate de maşini tunate şi cele retro. Au defilat pe pod şi Fanfara Angelys, Fanfara Valahia, Fanfara Ploiesti si Fanfara Jandarmeriei.

Podul hobanat a vibrat la trecerea poliţiştilor călare

Atracţia evenimentului au fost însă zecile de majorete îmbrăcate sumar. Cu „Fetiţe dulci din Bucureşti” răsunând din boxele instalate pe pasaj şi însoţite de aplauzele primarului general şi ale publicului, tinerele îmbrăcate în poliţiste, asistente medicale, cameriste sau în costume militare au inaugurat noul pasaj.

„Fetiţele dulci” au fost urmate de Ansamblurile Ciuleandra, Doina Dunării şi Mugurel de Prahova, de micuţii de la Palatul Copiilor şi în final de maşinile Jandarmeriei, Pompierilor şi de reprezentanţi ai Poliţiei călare. Finalul paradei a dat emoţii celor aflaţi pe pasaj. Trapul cailor a făcut podul hobanat să vibreze. „Vi se pare. E doar o senzaţie”, le-a răspuns Oprescu celor îngrijoraţi de vibraţiile podului.

Bucharest Summer Parade a continuat cu un concert susţinut de Horia Brenciu în parcarea unui complex comercial din zonă.

Sâmbătă, la ora 21.00, Oprescu, se va întalni pe pasaj cu constructorii şi cu echipa Primăriei Capitalei, care a lucrat la acest proiect.

Podul Basarab va fi deschis publicului pe parcursul întregii zile. Accesul pietonilor pe Pasajul Basarab se face numai din rampele de pe Șoseaua Nicolae Titulescu şi Bulevardul Vasile Milea şi va fi permis numai pe sensul dinspre Șoseaua Nicolae Titulescu spre Bulevardul Vasile Milea.

Pasajul Basarab se deschide şi pentru autoturisme duminică de la ora 6.00.

Inspectoratul de Stat în Construcţii: Inaugurarea Pasajul Basarab este ilegală

Reprezentanţii Inspectoratului de Stat în Construcţii spun că inaugurarea Pasajului Basarab este ilegală întrucât nu a avut loc recepţia finală a lucrării. De cealaltă parte, Primăria Generală îi acuză pe reprezentanţii ISC că dezinformează opinia publică şi creează panică în rândul bucureştenilor. „Recepţia finală a lucrărilor va avea loc după finalizarea staţiei intermodale cu lifturile, trotuarele şi scările rulante. Inaugurarea pasajului este perfect legală”, a declarat Sorin Oprescu la inaugurarea pasajului.

Tramvaiul 34 circulă pe Pasajul Basarab, de duminică

Tramvaiele liniei 34 vor circula pe traseul actual între Calea Vitan şi Bulevardul Banu Manta, apoi pe un traseu prelungit pe Şoseaua Nicolae Titulescu, Pasajul Basarab, Şoseaua Orhideelor, Bulevardul Vasile Milea, Bulevardul Timişoara, Calea 13 Septembrie, Bulevardul Ghencea, până la terminalul “Ghencea”, a precizat RATB într-un comunicat de presă.

Tramvaiul nu va opri însă şi la staţia de pe podul hobanat deoarece aceasta nu este finalizată deocamdată.

Pasajul rutier denivelat face legătura între Bulevardul Nicolae Titulescu, Şoseaua Orhideelor, Podul Grozăveşti şi Bulevardul Vasile Milea. Viaductul principal al pasajului are o lungime totala de 1450 m, din care 117 m Podul pe Arce peste râul Dâmboviţa, iar 340 m Podul Hobanat peste zona Gării de Nord. La acestea se adaugă bretelele de acces la pasaj de 1126 m lungime şi rampele de acces de 1250 m.

Ce înseamnă Pasajul Basarab
– Cel mai lung pod hobanat din România – 360 m
– Cel mai lat pod hobanat urban din Europa – 43.3 m în zona staţiei de tramvai peste CF (2 sensuri circulaţie auto a câte 2 benzi fiecare+cale dublă tramvai+2 staţii tramvai)
– Cel mai lung pasaj rutier din Bucureşti – 1,9 km
– Înălţimea pilonilor centrali – 80 m
– Cel mai mare punct intermodal din România, reunind în acelaşi loc linie de tramvai pe pod, 3 linii de tramvai sub pod, linii de autobuz şi troleibuz, linii de metrou, 2 gări de cale ferată la care se adaugă spaţii special amenajate pentru taxiuri şi 2 autogări pentru transport intern şi internaţional.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button