ARHIVA B365

ONG-urile se opun Penetraţiei Ciurel – A1: Are costuri uriaşe şi aglomerează centrul oraşului

Planul Urbanistic Zonal pentru proiectul Penetraţiei Splaiul Independenţei – Ciurel – A1 va fi dezbătut public miercuri. Proiectul prevede un drum expres şi un pod care să lege autostrada Piteşti-Bucureşti de Splaiul Independenţei. Lucrarea, începută deja de anul trecut de Primăria Capitalei nu este însă deloc pe placul societăţii civile.

„Proiectul are câteva dezavantaje serioase: aduce un flux uriaş de maşini din autostrada Piteşti – Bucureşti în centrul oraşului prin Splaiul Independenţei, maşinile care vin din autostrada Piteşti – Bucureşti şi merg în autostrada Bucureşti – Constanţa sunt practic invitate să tranziteze centrul Bucureştiului pe Splaiul Independenţei, are un cost uriaş, întrucât este nevoie de expropieri consistente şi nu rezolvă problema de trafic a locuitorilor din zona Drumul Taberei – Militari. Soluţii mult mai ieftine permit conectarea acestor cartiere cu şoseaua de centură”, susţine Nicuşor Dan, de la Asociaţia Salvaţi Bucureştiul.

Întreaga lucrare Penetraţie Splaiul Independenţei – Autostrada Bucureşti-Piteşti, cu o lungime de 8,3 kilometri, va costa 580 milioane de lei (138 milioane de euro), va începe la intersecţia Splaiul Independenţei cu Şos. Virtuţii şi se va termina pe A1, la Podul Ciorogârla. Noua arteră va avea câte trei benzi pe sens, şi va fi mărginită în anumite zone de de străzi colectoare a traficului zonal. Pe parcursul lucrării vor fi realizate mai multe noduri rutiere denivelate la intersecţia Şos. Virtuţii cu Splaiul Independenţei, la intersecţia Penetraţia A1 – Bd. Uverturii, dar şi la intersecţia cu şoseaua de centură şi în zona Pasajului CFR de la Ciorogârla.

Contractul pentru realizarea lucrării a fost câştigat de asocierea de firme JV Bogl – Astaldi – Eurocontruct -Tehnologica şi Proiect Bucureşti, în calitate de proiectant.

Primăria Capitalei a început lucrările pe Splaiul Independenţei încă de anul trecut fără a avea şi un Plan Urbanistic Zonal aprobat pentru proiect. Întocmit cu mare întârziere, PUZ-ul va fi supus miercuri dezbaterii publice, urmând ca apoi să fie votat şi în Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

Termenul de finalizare a lucrărilor iniţial era martie 2013. Numai că în bugetul pe acest an, lucrarea a fost aproape ignorată financiar, iar deocamdată lucrările au fost oprite.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button