ARHIVA B365

OKTAL, primul magazin online de produse IT&C din România, a intrat în FALIMENT

ELKA OKTAL GROUP SRL, companie cu o experiență de peste 15 ani pe piața locală de comerț electronic, care administrează magazinul online OKTAL.ro, primul magazin online din România specializat pe comercializarea de produse IT&C, electronice și electrocasnice, şi-a cerut falimentul. Dosarul a fost înregistrat pe 11 decembrie 2014 la Tribunalul Bucureşti, iar cererea a fost admisă pe 17 decembrie. 

„Admite cererea debitorului. În temeiul art. 145 alin. 1 raportat la art. 71 alin. 1 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, dispune intrarea în faliment prin procedura simplificată a debitorului. În temeiul art. 85 alin. 1 din Legea nr. 85/2014 ridică dreptul de administrare al debitorului şi dispune dizolvarea societăţii debitoare. Dă dispoziţie tuturor băncilor la care debitorul are disponibil în conturi să nu dispună de acestea fără un ordin al judecătorului sindic sau al lichidatorului judiciar, obligaţia de înştiinţare a băncilor revenindu-i lichidatorului judiciar. Dispune sigilarea bunurilor din averea debitorului, în sarcina lichidatorului judiciar”, se arată în motivarea soluţiei dată de instanţă.

Termenul limită de înscriere la masa credală este 2 februarie 2015, în timp ce termenul pentru analiza stadiului continuării procedurii este 1 aprilie 2015.

Conform datelor disponibile la Ministerul de Finanţe, din 2008 şi până în 2013 – ultimul an pentru care există informaţii fiscale – compania înregistrat profit în toată această perioadă. De asemenea, cifra de afaceri a companiei a evoluat constant în intervalul 2008 – 2013. Astfel, dacă în 2008 Elka Oktal Group a avut o cifră de afaceri de 3,3 milioane lei, în 2009 acest indicator a crescut la 4,8 milioane lei în 2009, iar în 2010 cifra de afaceri a fost de 10,2 milioane lei, cu aproape 115% mai mult faţă de anul precedent. În 2011 cifra de afaceri a crescut la 18,4 milioane lei, în 2012 aceasta a scăzut uşor până la 17,8 milioane lei, în timp ce în 2013 cifra de afaceri a ajuns la 18,3 milioane lei, în timp ce datoriile se ridicau la peste 4,3 milioane lei.

De asemenea, de Black Friday 2014, compania anunţa că în primele 9 ore de la lansarea campaniei de reduceri avea vânzări de 1 milion de euro

După o adevărată explozie în 2011 (cifră de afaceri de peste 18 milioane lei), performanţele financiare ale societăţii au rămas constante, firma neavând, conform datelor din bilanţul pe 2013, probleme financiare care să justifice intrarea în faliment. Cu toate acestea, reprezentanţii firmei ELKA OKTAL GROUP SRL, care gestionează magazinul online oktal.ro, susţin că nu mai pot face faţă datoriilor, ca urmare a conjuncturii economice nefavorabile, conform antitepari.ro.

Dan Dumitrescu, în vârstă de 39 de ani, absolvent de Politehnică, punea în 1996 bazele unei firme de suport IT şi vânzare de produse electronice, care avea să fuzioneze trei ani mai târziu cu o altă firmă de profil, Oktal, ajungând astfel la un business de circa 4,5 milioane de euro in 2011.

„Eram în facultate când am înfiinţat firma Elka şi am început să vând tot felul de produse pe partea de IT şi să ofer servicii suport. După fuziunea cu firma Oktal ne-am concentrat pe dezvoltarea businessului online”, a declarat Dan Dumitrescu, directorul general al companiei Elka-Oktal, care în 2012 avea un pachet de 30% din acţiunile firmei, conform zf.ro. El a dezvoltat această firmă împreună cu partenerul lui Octavian Jeles.

Compania administrează cinci magazine online, printre care Oktal.ro, novashop.ro şi co­menzipc.ro. Site-ul care aduce cele mai mari încasări este oktal.ro. „Oktal.ro s-a lansat atunci când nici măcar nu exista o piaţă de comerţ online în România, fiind astfel un promotor al comerţului pe internet. Magazinul online a crescut atunci când milioane de uti­li­za­tori au descoperit accesul la internet, e-mai­lul şi posibilitatea de a cumpăra de pe in­ternet”, a spus el.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button