Ce a mai rămas din banda dedicată RATB, la o lună după inaugurare. GALERIE FOTO

de:
26 oct. 2013
0 Afișari
Ce a mai rămas din banda dedicată RATB, la o lună după inaugurare. GALERIE FOTO

În doar o lună de la realizarea primei benzi speciale pentru autobuze RATB, stâlpişorii care delimitează cei aproximativ 400 metri de drum au fost distruşi, în proporţie de 30%, de şoferi. Vineri dimineaţă, reporterii B365.ro au numărat 59 de stâlpişori pe Splaiul Independenţei, care mai delimitau banda dedicată RATB. Alţi 30 de stâlpişori au fost rupţi complet, iar pe carosabil au mai rămas doar elementele de la bază care au fost montate pe şosea.

În schimb, numărul şoferilor care se deplasează pe această bandă a mai scăzut. Totuşi, unii conducători auto încearcă să fenteze echipajul de poliţie care dirijează traficul din faţa Hanului lui Manuc şi intră pe banda specială a RATB după ce ies din orizontul vizual al agenţilor pentru a profita de 100-200 metri de drum liber. 

Nici taximetriştii nu s-au adaptat încă noii reguli. Astfel, dacă luna trecută pe această bandă nu staţiona niciun taximetrist, vineri dimineaţă, erau parcate mai multe taxiuri pe prima porţiune a benzii, chiar dacă în zonă se afla un agent al Poliţiei Locale a Municipiului Bucureşti, care îi dirija pe şoferi să circule doar pe banda lor şi nu pe tronsonul dedicat RATB. De asemenea, mulţi dintre taximetriştii care circulau vineri dimineaţă pe Splaiul Independenţei spre Eroilor mergeau pe banda specială dedicată RATB, fără să ţină cont de faptul că aceasta este dedicată exclusiv autobuzelor Regiei.

Bandă specială pentru autobuzele RATB de pe Splaiul Independenţei, care începe de la intersecţia cu Strada Şelari şi se termină la intersecţia cu Calea Victoriei, a fost realizată pe 24 septembrie. Banda este destinată mijloacelor de transport în comun ale RATB, dar și ambulanțelor, pompierilor sau echipajelor de Poliție aflate în misiune.

Autobuzele RATB care circulă pe acest tronson şi care beneficiază de banda specială sunt cele de pe liniile 104, 123, 124 şi 385.

Iniţial, reprezentanţii Administraţiei Străzii, instituţie subordonată Municipalităţii, au declarat, pentru B365.ro, că banda specială pentru RATB, creată pe Splaiul Independenței, este un experiment al Primăriei Capitalei, iar testul menit să verifice modul în care poate fi fluidizat traficul mijloacelor de transport în comun, se va încheia la sfârșitul anului.

Ulterior, reprezentanţii Primăriei Capitalei au anunţat că banda de pe Splaiul Independenţei va rămâne definitiv acolo şi, mai mult, au precizat că Municipalitatea va delimita benzi speciale pentru mijloacele de transport în comun ale RATB pe alte 28 de artere din Capitală. Aceste benzi vor fi amenajate pe o distanță de 48 de kilometri. Potrivit unor calcule făcute de reprezentanții Primăriei Capitalei, dacă autobuzele ar circula nestingherite în traficul din București s-ar economisi 500.000 de lei pe an, doar pe o linie.

„Banda pentru RATB de pe Splaiul Independenței va rămâne acolo definitiv. De la delimitarea ei s-a observat o creștere a vitezei în trafic a autobuzelor care o folosesc de la 0-8 kilometri/oră la 20 kilometri/oră. Proiectul va fi extins şi pe alte artere. Am trimis lista acestora la Administraţia Străzilor care se va ocupa de amenajarea lor”, a declarat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Vezi aici pe ce artere mari din Capitală vor fi delimitate benzile speciale pentru RATB.

Citește și Unde se va extinde banda dedicată RATB din Centrul Capitalei și cum reacționează șoferii

Cookies