O să mergem cu tramvaiul la Mall Băneasa. Nicușor Dan anunță extinderea infrastructurii de tramvai cu 15 km. Cale ferată urbană prelungită în 4 zone din București

05 ian. 2023
12063 Afișari
O să mergem cu tramvaiul la Mall Băneasa. Nicușor Dan anunță extinderea infrastructurii de tramvai cu 15 km. Cale ferată urbană prelungită în 4 zone din București
O să mergem cu tramvaiul la Mall Băneasa. Nicușor Dan anunță extinderea infrastructurii de tramvai cu 15 km. Linii de tramvai prelungite în 4 zone din București | sursa foto: STB S.A.

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, anunță astăzi, printr-o postare pe pagina sa de Facebook, atribuirea contractelor pentru studiile de fezabilitate care vizează extinderea infrastructurii de tramvai din București.

Este vorba despre încă 15 kilometri de linie de tramvai în mai multe zone ale orașului, o extindere menită să ducă la o mai bună conexiune urbană.

Patru zone vizate de extinderea infrastructurii de tramvai din București

Primarul general mai anunță că  extinderea este gândită, în această fază, în patru loturi.

🚋 1️⃣ 🚋 – Lotul 1 presupune extinderea liniei de tramvai cu aproximativ 0,9 kilometri în Piața Unirii. Prin această extindere, linia de tramvai 32, de la poalele Dealului Mitropoliei, se va lega cu linia de tramvai 21, spre strada Sfânta Vineri din București.

Contractul pentru acest lot a fost a fost atribuit companiei METROUL S.A., iar valoarea studiului de fezabilitate de 1.041.050 lei fără TVA; termenul de elaborare este de 9 luni.

🚋 2️⃣ 🚋 – Lotul 2 va face conexiunile dintre liniile de tramvai din zona de sud-est și cele din nord-est. Asta înseamnă  nderea liniei de tramvai cu aproximativ 10,8 kilometri, între Bd. Chișinău și strada Alexandru Anghel prin Bd. Nicolae Grigorescu – Str. Iuliu Hațieganu – Șos. Vitan-Bârzeşti – Str. Sergent Ion Iriceanu – Str. Turnu Măgurele – Str. Luică.

Contractul pentru lotul e în valoare de aproape 4 milioane de lei (fără TVA) și  a fost atribuit aceleiași companii METROUL S.A. Și aici, termenul de elaborare este de 9 luni.

🚋 3️⃣ 🚋 – Lotul 3 vizează prelungirea liniei de tramvai cu aproximativ 1,4 km între str. Grațioasa şi complexul comercial Băneasa. Studiul de fezabilitate pentru acest segment costă aproape 1,3 milioane de lei (fără TVA), a fost atribuit companiei Intergroup Engineering, iar termenul de elaborare este de 9 luni.

🚋 4️⃣ 🚋 – Lotul 4 presupune extinderea liniei de tramvai cu 1,6 km între bucla de întoarcere din str. Mezeş şi complexul comercial Colosseum. Acest contract a fost atribuit companiei Intergroup Engineering S.R.L., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 1.460.416,67 lei fără TVA; și acesta are termenul de elaborare de 9 luni.

Tramvaiul, primul mijloc de transport în comun din București

În 1971, pe străzile din București apăreau tramvaiele cu cai, primele mijloace de transport în comun din  Capitală. Liniile „Calea Moșilor – Piața Sf. Gheorghe” și „Piața Sf. Gheorghe – Calea Griviței” au fost primele inaugurate, lucru care se întâmpla pe 28 decembrie 1872.  În decembrie 1894 au apărut și primele tramvaie electrice; circulau între Obor și Cotroceni, pe un traseu cu o lungime de 6,5 km „Electricele” au înlocuit gradual tramcarele, care aveau să fie retrase complet din trafic în anul 1904.

Acum, în București există 22 de linii de tramvai în funcțiune, inclusiv 2 linii de noapte. 

Citește și:

 

Cookies