O problemă de la Pasajul Apărătorii Patriei. Metrou Ușor: Proiectul tramvaiului de pe inelul median este sabotat de PS4, iar PMB refuză să se implice

21 dec. 2023
17204 afișări
O problemă de la Pasajul Apărătorii Patriei. Metrou Ușor: Proiectul tramvaiului de pe inelul median este sabotat de PS4, iar PMB refuză să se implice
O problemă de la Pasajul Apărătorii Patriei. Metrou Ușor: Proiectul tramvaiului de pe inelul median este sabotat de PS4, iar PMB refuză să se implice. Sursa foto: Asociația „Metrou Ușor”

Au început lucrările pentru Pasajul Apărătorii Patriei, iar Asociația „Metrou Ușor” trage un semnal de alarmă. ONG-ul transmite că pasajul rutier suprateran este o piedică pe traseul tramvaiului de pe inelul median din sudul Capitalei.

Mai exact, dacă traseul tramvaielor va fi pe pasaj, acestea vor traversa fără să oprească în cele mai importante intersecții și noduri de transport public, iar călătorii vor fi obligați să meargă mai mult pe jos până la intersecțiile de interes, așa cum se întâmplă la Doamna Ghica și la Metalurgiei.

În cazul pasajului de la Apărătorii Patriei, reprezentanții „Metrou Ușor” cer ca liniile de tramvai să fie amplasate la nivelul solului, astfel încât transportul public să rămână atractiv pentru călători.

Metrou Ușor, despre Pasajul Apărătorii Patriei: Proiectul tramvaiului de pe inelul median este sabotat de PS4

La data de 18 decembrie 2023, primarul Sectorului 4 a anunțat că au început lucrările preliminare construirii pasajului rutier suprateran de la Apărătorii Patriei. Inițial, pasajul a fost proiectat cu două rampe independente și spațiu median rezervat pentru tramvai la nivelul solului (similar celui de la  Mihai Bravu). Acum, în proiectul pasajului nu mai există spațiul dedicat tramvaiului.

Între timp, METROUL S.A., proiectantul contractat de PMB pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru linia de tramvai, confirmă într-un răspuns ceea ce spunem de ani de zile: amplasarea stațiilor de tramvai înainte și după aceste pasaje va conduce la „pierderea corespondenței facile cu mijloacele de transport public (și) creșterea timpilor de transbordare”, transmite Asociația „Metrou Ușor”.

Tramvaiul de pe inelul median din sudul Bucureștiului este un proiect european de interes strategic pentru mobilitatea regiunii din zona metropolitană București – Ilfov. ONG-ul transmite că acest proiect este sabotat de PS4, iar Primăria Capitalei refuză să se implice sau să-și asume responsabilitatea.

Amintim că în timp ce inelul median este sabotat, intersecție cu intersecție, #PrimăriaMunicipiuluiBucurești elaborează studiul de fezabilitate pentru tramvai.

Se pierde conexiunea directă a viitoarei linii de tramvai cu M2

Pasajul Europa Unită a fost inaugurat la începutul lunii decembrie și se află la intersecția Bd. Metalurgiei X Bd. A. Obregia. Asociația „Metrou Ușor” explică de ce „este mult prea târziu” în acest caz: au fost pierdute conexiunile practice cu linia de autobuz 313 (ce leagă Metalurgiei de centrul Capitalei).

Acum, în cazul pasajului de la Apărătorii Patriei, asistăm neputincioși la pierderea conexiunii directe a viitoarei linii de tramvai rapid cu magistrala2 de metrou. În iunie, propuneam Primăriei Generale păstrarea tramvaiului la nivelul solului și realizarea unor puncte de acces directe și rapide către vestibulul metroului, similar exemplelor de succes de la stațiile Crângași, Parc Drumul Taberei, Piața Sudului, sau chiar Grozăvești unde stația de tramvai de la nivelul solului este în imediata proximitate a accesului la metrou.

Transportul public, departe de a fi atractiv în această zonă

Repetăm: tramvaiul, odată urcat pe aceste pasaje (DoamnaGhica, Metalurgiei și acum Apărătorii Patriei), va traversa fără oprire cele mai importante intersecții și noduri de transport public, obligând călătorii să parcurgă sute de metri pe jos până la intersecțiile de interes. Peroanele și trecerile de pietoni vor trebui construite la o distanță de siguranță față de rampele pasajelor, ceea ce va constrânge „împingerea” stațiilor tramvaiului cât mai departe de intersecții, cât mai departe de un transport public atractiv și cât mai departe de noțiunea de nod intermodal, explică Metrou Ușor.

ONG-ul propune ca liniile de tramvai să fie amplasate la nivelul solului, în intersecțiile de pe axa de circulație Str. Luica – Str. Turnu Măgurele – Str. Sergent Ion Iriceanu.

Te-ar mai putea interesa și: Care ar fi cele mai eficiente trasee pentru Trollino, troleibuzele noi care intră curând în flota STB. Asociația Metrou Ușor are o listă de propuneri, după ce a analizat harta STB

Cookies