LA MINE-N CARTIER

O primărie din București instalează zeci de stații de încarcare pentru mașini electrice fără să contribuie cu un leu. Până la final de 2022 vor fi gata

Primăria Sectorului 2 din București a anunțat că instalează zeci de stații de încarcare pentru mașini electrice fără să contribuie cu un leu. Totul va fi construit de compania ENEL, din surse proprii. Până la final de 2022 acestea vor fi gata, mai ales că în prezent toată lumea se plânge că stăm foarte prost la acest capitol, atât în Capitală, cât și în țară.

În ședința Consiliului Local al Sectorului 2 de joi a fost adoptat un proiect important privind amenajarea a 20 de staţii de încărcare pentru autovehiculele electrice până la la finalul lui 2022, fără să fie cheltuit un leu din bugetul Primăriei Sector 2.

Ce prevede colaborarea cu Enel privind stațiile de încarcare

Potrivit notei de fundamentare a proiectului, Primăria Sector 2 va încheia un protocol de colaborare cu societatea Enel X Mobility Romania SRL. Astfel, compania va ampasa în mai multe parcări publice alese de comun acrod 20 de staţii de încărcare pentru autoturisme electrice,  până la finalul anului viitor, totul pe banii lor.

Staţiile, dotările specifice funcţionării acestora, avizele, acordurile necesare şi mentenanţa pe durata de viaţă a acestora vor fi asigurate de către societate, iar prin implementarea proiectului nu se vor diminua spaţiile verzi şi nu se vor defrişa arbori. Primăria Sectorului 2 nu va contribui cu nicio sumă de bani. În parcările publice şi de reşedinţă din sector nu există staţii de încărcare pentru autoturismele electrice, se arată în proiectul respectiv.

Proprietarii de mașini electrice din București și din țară se plâng că nu au unde să încarce mașinile electrice

Proprietarii de maşini electrice din România spun că se confruntă cu problema staţiilor de încărcare. Acestea sunt puţine şi mereu de greu de găsit. Potrivit statisticilor, în țara noastră sunt aproximativ 500 de staţii de încărcare, dintre care 100 doar în Bucureşti.

Primăria S2 spune că asigurarea infrastructurii destinate încărcării autovehiculelor electrice o să contribuie la dezvoltarea conceptului de transport nepoluant şi la reducerea emisiilor de dioxid de carbon.

Totuși, în prezent, o încărcare durează vreo două ore şi jumătate, iar de multe ori stațiile sunt greu de găsit sau sunt ocupate. O problemă mare este însă parcurgerea distanțelor mai mari, cum ar fi un drum spre mare.

România, dată exemplu negativ la acest capitol

Recent, România a fost dată drept exemplu negativ în Europa în privința transportului verde. Topul este condus de Olanda, acolo unde una 5 maşini noi cumpărate este electrică, alături de Suedia, Danemarca sau Austria. În România rata este de undeva la 2,2%, adică din 100 de mașini noi achiziționate, doar 2 sunt electrice.

În același timp, o prevedere recentă la nivel european spune că în 9 ani, până în 2030, emisiile de dioxid de carbon, trebuie reduse la jumate. Totuși, pentru ca acest plan să fie viabil, numărul staţiilor electrice de încarcare trebuie să crească de 27 de ori.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button