O primărie din Bucureşti desfiinţează ghişeele: Omul va sta la cafenea, nu la coadă ca fraierul

de:
14 iul. 2016
0 Afișari
O primărie din Bucureşti desfiinţează ghişeele: Omul va sta la cafenea, nu la coadă ca fraierul

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă (PSD), a anunţat că intenţionează să schimbe din temelii sistemul de lucru cu publicul. Astfel, cetăţenii care vor veni să plătească diferite taxe şi impozite, ori au nevoie de un document ar urma să nu mai găsească la Primărie ghişeele cu care erau obişnuiţi până acum. Proiectul de desfiinţare a ghişeelor de lucru cu publicul urmează să fie implementat din 2017.

Vom avea mai multe modificări conceptuale asupra modului în care trebuie să funcţioneze sistemul. În primul rând, conceptul de ghişeu pe care noi îl avem este, cum să spun, destul de neplăcut pentru noi, uneori umilitor. Simpla poziţie pe care o ai, tu stând în picioare şi el (n.r. – funcţionarul de la ghişeu) în faţa ta în poziţie şezândă şi aplecându-te de fiecare dată ca să spui ce ai de spus, nu e în regulă. E o barieră de comunicare. Vom sta frumos la măsuţă şi vom discuta civilizat, ca la bancă. Nu mai stăm cocoşaţi ca slugile„, a declarat primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă, potrivit romaniatv.net.

După desfiinţarea ghişeelor, bucureştenii vor fi întâmpinaţi la Primărie de un funcţionar public care va lucra ca un „consilier personal”, ajutând cetăţeanul să rezolve toate problemele la sediul central.

De exemplu, un cetăţean care trebuie să plătească locul de parcare, să îşi ia o autorizaţie de construire şi un certificat de handicap Nu se va mai plimba prin tot sectorul după documente. Toate acestea vor putea fi obţinute direct de la sediul Primăriei. NU va mai fi nevoie, ca acum, să se ducă la Taxe şi Impozite locale pe Niţu Vasile, apoi pe str. Enache Ion din Apărătorii Patriei să îşi ia certificatul de handicap şi apoi pe strada Străduinţei să plătească. Toate aceste lucruri trebuie să se întâmple în acelaşi punct, nu în tot sectorul„, a explicat edilul Sectorului 4 care a menţionat că toţi directorii direcţiilor din subordine vor avea biroul în Primărie pentru a putea semna şi elibera documentele pe loc.

De asemenea, tot începând de anul viitor, cetăţenii nu se vor mai plimba cu hârtiile prin Primărie, ci vor aştepta să le fie aduse de „consilierul personal”.

Este treaba consilierilor să producă documentele tipizate necesare, să facă traseele necesare astfel încât punctul central de distribuţie a lor să se găsească exact la primărie. Practic, o să se plimbe hârtiile fără om. Dacă vor fi timpi de aşteptare, vom face o cafenea. Omul va sta la cafenea, nu la coadă ca fraierul. Va fi ca în aeroport„, a completat Daniel Băluţă.

Potrivit primarului Sectorului 4, noile modificări vor fi făcute începând cu luna ianuarie 2017, după ce administraţia locală se va muta într-un sediu cu chirie, actualul sediu central al instituţiei din str. George Coşbuc urmând să intre în reabilitare şi modernizare.

Cookies