O posibilă explicație a invaziei de bețe galbene (zise și «stâlpișori») din centrul Bucureștiului

08 aug. 2023
6295 afișări
O posibilă explicație a invaziei de bețe galbene (zise și «stâlpișori») din centrul Bucureștiului
O posibilă explicație a invaziei de bețe galbene (zise și «stâlpișori») din centrul Bucureștiului | Foto: Maria Coman

Ultima metodă de a separa benzile de trafic în București, care pare să prindă un mare avânt în epoca nicușoriană, este cu bețe galbene amplasate peste tot. Acelea numite în popor și “stâlpișori”.

Deci, în loc să ne dorim un mediu mai curat și mai aerisit și mai plăcut vizual și mai prietenos cu omul, noi transformăm orașul în probe sportive, practic tot timpul trebuie să te strecori printre mașini parcate, bețe galbene, gunoaie și ce alte minunății îți mai pune la dispoziție soarta. 

O posibilă explicație a invaziei de bețe galbene (zise și «stâlpișori») din centrul Bucureștiului
Un stâlpișor stingher care stingherește traficul

Primul set de bețe galbene încurcătoare s-a pus cum vii dinspre Lahovari spre Magheru. Cică marchează banda spre stânga, deci dacă te duci pe bulevard. Doar că acolo intrarea în partea cu bețe, dacă înțelegeți ce zic, se face cu multă îndemânare șofericească și cu multă pregătire sufletească, pentru că e din scurt, după o trecere de pietoni, ascunsă după mașini parcate și, dacă nu ai noroc, e și o mașină lăsată fix la intrarea în bețe, de abia ai loc să intri. 

Am văzut acum că a mai apărut un lot de bețe în Floreasca, pe strada aia mică fără nume de pe care făceai stânga sau dreapta pe Calea Floreasca. Acum nu mai faci stânga sau dreapta pe Calea Floreasca, cred că se va face doar stânga, nu m-am prins exact din marcaje, dar sunt noi, mari, frumoase și albe. E, acolo și-a mai făcut cuib o familie de bețe galbene. Nu știm de ce e nevoie de bețe, mai ales dacă se face doar stânga, dar cine sunt eu să contest gândirea administrativă. 

De fapt, treaba cu bețele galbene/stâlpișori e un semn al neputinței autorității de a-și exercita fix ceea ce are de exercitat, respectiv autoritatea. Nu știm să o facem subtil, de exemplu cu un sistem integrat, digitalizat, camere de supraveghere și amenzi trimise acasă, cum face fiecare oraș civilizat. Nu. La noi, în continuare amenzile se dau pe foaie de agenți de poliție care se plimbă agale printre mașini, la noi despărțirea sensurilor se face cu bețe galbene pe care într-o clipă de neatenție le ratezi, noi știm doar cu autoritate manifestă, rigidă, sperietoare de ciori, căci mai mult nu se sperie. 

Metoda problem solving în variantă românească mai are și următoarea soluție spectaculoasă în lumea în care ne temem de inteligența artificială. Poate ați remarcat la Pasajul Unirii, unde nu știm nici până acum care este misterul, că s- a găsit o soluție extraordinară pentru toată lumea. Dar chiar extraordinară. O mașină de poliției cu girofarul pornit la un capăt, o mașină de poliției cu girofarul pornit la celălalt capăt. Cam ca polițiștii ăia din carton de erau puși pe DN-uri pe vremuri, să te sperie preventiv. Așa și acum, doar că e cu oameni vii. Care vin la serviciu să stea opt ore sau cât or sta ei la serviciu parcați în fața unui pasaj să nu intre vreun autobuz. Oamenii nu fac altceva, adică diversele mașini care opresc aiurea pe avarii pe zona aia și încurcă tot traficul nu intră în responsabiltiatea lor. Ei sunt acolo doar ca să păzească vajnic intrarea în pasaj. 

Deci, să recapitulăm. În anul în care AI-ul îți copiază vocea la telefon, lumea e panicată că nu mai are joburi că vin roboții, roboții fac conferință de presă și promit că nu vor face asta, într-una dintre capitalele europene soluția la problemele din trafic este una mixtă: bețe galbene – stlpișori și polițiști la poarta pasajului. Hai, că viitorul chiar sună bine.

Nota B365.ro – Tot Maria, mai jos:

 

Cookies