O pistă de canotaj ar putea să fie construită în locul gropilor de împrumut aferente Autostrăzii București-Giurgiu. Propunerea, făcută de CNIR

24 dec. 2024
2267 afișări
O pistă de canotaj ar putea să fie construită în locul gropilor de împrumut aferente Autostrăzii București-Giurgiu. Propunerea, făcută de CNIR
O pistă de canotaj ar putea să fie construită în locul gropilor de împrumut aferente Autostrăzii București-Giurgiu. Propunerea, făcută de CNIR | Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu - Facebook

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) anunță inițierea unui parteneriat cu Federația Română de Canotaj pentru construirea unei piste de canotaj pe amplasamentul gropilor de împrumut aferente obiectivului „drum de mare viteză București-Giurgiu”.

Pistă de canotaj pe amplasamentul gropilor de împrumut de pe Drumul de mare viteză București-Giurgiu

CNIR își propune să realizeze și proiecte pentru comunitățile locale și pentru partenerii instituționali, precum Federația Română de Canotaj, scrie News.ro.

Compania Națională de Investiții Rutiere a inițiat un parteneriat cu Federația Română de Canotaj în vederea realizării unei piste de canotaj pe amplasamentul gropilor de împrumut aferente obiectivului „Drum de mare viteză București-Giurgiu”. Este un demers prin care, pe lângă investițiile efective pentru dezvoltarea infrastructurii de transport ne propunem să realizăm și proiecte complementare dedicate comunităților locale și partenerilor instituționali, în acest caz, Federația Română de Canotaj.

Pentru amenajarea pistei olimpice de canotaj este nevoie de o suprafață de aproximativ 50-60 de hectare, având o lungime de 2.500 de metri și o lățime de minimum 160 de metri.

Din gropile de împrumut se extrage materialul necesar execuției terasamentului pentru o lucrare de infrastructură rutieră.

Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a explicat că:

În România nu există nicio pistă de canotaj amenajată la standarde internaționale în adevăratul sens al cuvântului. Pentru acest proiect, am luat legătura cu președinta Agenției Naționale pentru Sport, doamna Elisabeta Lipă și am primit detaliile tehnice necesare amenajării unei piste de canotaj.

Noi, în caietul de sarcini pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al Drumului de mare Viteză București Giurgiu (Autostradă/Drum Expres) am prevăzut cerințe pentru a putea determina anumiți parametri, să vedem la ce adâncime este pânza freatică și cum am putea asigura dimensiunile unei astfel de piste de canotaj. În momentul în care stabilim că vom putea face proiecte complementare, Drumul de mare viteză București-Giurgiu și pista de canotaj de lângă traseul acestuia vom putea merge la Comisia Europeană pentru a le prezenta.

Practic, nu facem doar o groapă, ci pe amplasamentul unei gropi de împrumut se poate amenaja o pistă de canotaj. În Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate au fost incluse cerințe specifice precum mai multe foraje geotehnice și piezometre pentru a putea determina nivelul pânzei freatice și cât variază, să avem condițiile pentru a determina dacă se pretează pentru amenajarea unei piste de canotaj.

11 oferte au fost depuse la licitația pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al Drumului de mare viteză București-Giurgiu.

Contractul este finanțat din fonduri europene, Programul Transport 2021-2027, iar durata realizării Studiului de Fezabilitate este de 16 luni.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies