BAZAR

O nouă reclamă interzisă la TV

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de joi, un spot teleshopping la produsul pentru ameliorarea simptomelor prostatei Prosvent, care a fost difuzat pe posturile de televiziune România TV şi Realitatea TV.

CNA a primit mai multe reclamaţii în urma difuzării acestui spot, potrivit cărora clipul „induce în eroare” telespectatorii, întrucât descrie un supliment alimentar, însă acesta este prezentat ca un tratament în cazul unor boli grave. De asemenea, în sesizările înaintate CNA se subliniază că este vorba „o reclamă mincinoasă”.

Potrivit Consiliului Român pentru Publicitate (RAC), spotul publicitar încalcă prevederile articolului 1.3 din Codul de practică în publictate, potrivit căruia „comunicarea trebuie să evite orice afirmaţie sau reprezentare care ar putea înşela consumatorii, inclusiv prin omisiune, sugerare, ambiguitate ori exagerare în special în ceea ce priveşte: a) caracteristicile sau efectele unui produs, cum ar fi: natura sa, compoziţia, metoda şi data fabricaţiei, modul de execuţie, domeniul de utilizare, eficienţa şi performanţa, cantitatea, originea geografică sau comercială, disponibilitatea, destinaţia, parametrii tehnico-funcţionali, rezultatele aşteptate ca urmare a utilizării acestuia ori rezultatele şi caracteristicile esenţiale ale testelor sau ale controalelor efectuate asupra sa, dacă produsul corespunde scopului”.

De asemenea, spotul publicitar încalcă articolul 28, alineatul 3, conform căruia „comunicarea pentru medicamentele pentru care nu necesită prescripţie medicală, pentru suplimentele alimentare, tratamentele curative şi metodele alternative de vindecare trebuie: să nu sugereze că efectele unui produs sunt mai bune sau echivalente cu acelea ale unui medicament sau tratament medical identificabil”, dar trebuie şi să „nu sugereze că o consultative sau o intervenţie chirurgicală nu sunt necesare sau să nu incite la o eventuală autodiagnosticare greşită”, scrie gandul.info.

Totodată, potrivit RAC, spotul a încălcat articolul 28.5, potrivit căruia „Nu se vor atribui suplimentelor alimentare proprietăţi de prevenire, tratare sau de vindecare a bolilor şi nu se vor face referiri la astfel de proprietăţi. Nu se vor atribui suplimentelor alimentare proprietăţi pe care acestea nu le posedă”.

În acest caz, CNA a decis să aplice o decizie de intrare în legalitate, fapt care înseamnă că spotul teleshopping pentru Prosvent nu mai poate fi difuzat până când nu va fi modificat astfel încât să respecte legislaţia audiovizualului.

CITEŞTE ŞI Spotul publicitar pentru asigurările de viaţă de la ING, intitulat „Un sac fără fund cu jucării”, a fost interzis de la difuzarea pe posturile de televiziune, printr-o decizie luată joi de CNA, membrii Consiliului considerând că acest clip încalcă legislaţia audiovizualului. 


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button