O nouă magistrală de metrou promisă în sudul Bucureștiului. Va lega Gara de Nord de Gara Progresul, va avea 12 km și 13 stații, va costa 3,5 miliarde € și va fi gata cândva

12 feb. 2025
2015 afișări
O nouă magistrală de metrou promisă în sudul Bucureștiului. Va lega Gara de Nord de Gara Progresul, va avea 12 km și 13 stații, va costa 3,5 miliarde € și va fi gata cândva
O nouă magistrală de metrou promisă în sudul Bucureștiului. Va lega Gara de Nord de Gara Progresul, va avea 12 km și 13 stații, va costa 3,5 miliarde € și va fi gata cândva. Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook

Autoritățile promit o nouă magistrală de metroul în sudul Bucureștiului: va fi extinsă Magistrala M4 de metrou și se va asigura legătura între Gara de Nord și Gara Progresul. Ministerul Transporturilor a avizat indicatorii tehnico-economici necesari proiectului.

Extindere M4, o nouă magistrală de metrou promisă în sudul Bucureștiului: va lega Gara de Nord de Gara Progresul

Noua magistrală de metrou

Au fost avizați în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii indicatorii tehnico-economici necesari pentru extinderea Magistralei M4 de metrou între Gara de Nord – Gara Progresul, anunță Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Lista principalelor caracteristici ale tronsonului Gara de Nord 2 – Gara Progresul:

  • 11,94 km lungime traseu nou construit, din care:
    • 10,84 km în exploatare cu călători
    • 1,1 km în exploatare fără călători (legătură cu depoul Progresul)
  • 1 depou suprateran (Progresul)
  • 1 stație existentă (Gara de Nord 2)

Va avea 13 stații de metrou noi:

  • Știrbei Vodă
  • Bogdan Petriceicu Hașdeu
  • Uranus
  • George Rozorea
  • Chirigiu
  • Filaret
  • Eroii Revoluției 2
  • George Bacovia
  • Toporași
  • Nicolae Cajal
  • Luică
  • Giurgiului
  • Progresul
Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook
Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook

Legătura cu Magistrala existentă se va realiza în Stația Gara de Nord 2 prin continuarea axelor căilor Liniei 1 și Liniei 2.

Investiția depășește 3 miliarde de euro

Valoarea totală a investiției este de 3,43 miliarde euro (cu TVA). Banii necesari proiectului sunt asigurați din fonduri europene nerambursabile, de la bugetul de stat și din alte surse de finanțare legal constituite.

Durata de execuție a investiției este de 50 luni (4 ani și 2 luni).

Reiterez faptul că metroul și trenul metropolitan trebuie să devină coloana vertebrală a infrastructurii de transport public, așa cum am stabilit și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, iar integrate cu restul sistemului de transport metropolitan, reprezintă singura soluție pentru rezolvarea traficului în regiunea București – Ilfov, dublate de dezvoltarea infrastructurii de transport (rutier, feroviar), spune Irinel ionel Scrioșteanu.

Implementarea proiectului va avea loc în parteneriat cu autoritățile publice locale din regiunea București-Ilfov, respectiv Consiliul Județean Ilfov și Primăria Sectorului 4.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies