O nouă defecţiune majoră la un metrou CAF, semnalată de Autoritatea Feroviară. Ce spune Metrorex

de:
13 feb. 2015
0 Afișari
O nouă defecţiune majoră la un metrou CAF, semnalată de Autoritatea Feroviară. Ce spune Metrorex

„La data de 07.02.2015, ora 20:23, pe raza de activitate a S.C. TMB ,,METROREX” S.A. Bucuresti, pe Magistrala 2 de circulatie, la trenul nr. 628, format din rama electrică de metrou – REM nr. 1302-2302 de tip CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles – Material rulant si componente pentru căile ferate), s-a produs defectarea majoră a semnalului de viteză. Calatorii au fost debarcati în statia Piata Victoriei”, scrie AFER, în raportul emis săptămânal.

De asemenea, pe 5 februarie, la ora 18:22, pe Magistrala 1 de metrou s-a produs defectarea trenului nr. 110 format din rama electrică de metrou – REM nr. 1118-2118 cu 2 depăşiri ale intervalului de circulaţie, respectiv cu 3 minute şi 5 minute, potrivit informării remise de AFER privind accidentele, incidentele şi perturbaţiile majore din activitatea de transport feroviar de la 02.02.2015 ora 05:00, până la 09.02.2015 ora 05:00. În acest caz a fost implicat un tren de metrou produs de Bombardier.

AFER a semnalat de mai multe ori defecţiunile produse la noile trenuri de metrou CAF. De cealaltă parte, Metrorex îi informează pe călători că noile trenuri de metrou produse de spaniolii de la CAF circulă în condiţii de siguranţă şi sunt verificate minuţios, fiind supuse zilnic unei revizii. Potrivit oficialilor Metrorex, până la data de 10 februarie 2015 noile trenuri de metrou au parcurs peste 900.000 de km.

Reacţia Metrorex vine după ce o sursă apropiată companiei a declarat că trenurile au venit din Spania cu piese lipsă şi rămân fără şuruburi. Potrivit acestei surse, problema a intrat în atenţia Poliţiei şi a SRI şi, la un moment dat, s-a pus şi problema unei anchete comune a celor două instituţii. Contactaţi de Economica.net, reprezentanţii SRI au răspuns că aspectele aduse la cunoştinţă de această publicaţie au fost „analizate” şi că SRI întreprinde toate măsurile necesare pentru asigurarea stării de securitate naţională şi promovarea statului român.

În replică, Metrorex a remis următorul comunicat de presă:

„Referitor la unele afirmatii aparute în presa, va comunicam urmatoarele:

Toate trenurile de metrou care circula în subteran transporta pasagerii în conditii de siguranta deplina si confort. Trenurile sunt supuse unor verificari tehnice periodice minutioase si doar dupa aceste verificari pleaca pe traseu cu calatorii.

Peste 25% din populatia Bucurestiului utilizeaza zilnic pentru transport metroul, iar pentru a asigura calatorilor nostri un transport sigur, confortabil si rapid, Metrorex a pus în circulatie în cursul anului trecut, un numar de 16 trenuri noi – BM3-CAF – pe Magistrala 2, acestea fiind în exploatare si parcurgand pana acum un numar de 936.634 km. Mentenanta tuturor trenurilor (Astra, Bombardier si CAF) se desfasoara normal si este realizata conform planurilor si instructiunilor recomandate de fabricant si avizate de Autoritatea Feroviara Romana.

Mentenanta corectiva, unde se încadreaza si defectiunile inerente aparute în functionarea trenurilor noi CAF, se situeaza în limite normale pentru acest tip de material rulant si este realizata de service-ul fabricantului CAF în conditiile contractuale (perioada de garantie).

De mentionat ca, în activitatea de exploatare a metroului din Bucuresti exista o serie de procese tehnologice si proceduri de lucru în ceea ce priveste mentenanta preventiva si corectiva, cum ar fi:

– revizia zilnica (noapte de noapte) în pauzele de circulatie a trenurilor electrice a întregului complex de linii si aparate de cale de pe toata reteaua de metrou;

– controale ultrasonice a caii de rulare, controale care se desfasoara periodic (de doua ori/trimestru);

– revizia amanuntita a aparatelor de cale (de doua ori/luna);

– urmarirea comportarii în timp a constructiei conform normativelor si reglementarilor în vigoare;

– masuratori efectuate cu mijloace electronice de înregistrare a parametrilor geometrici ai caii de rulare (ecartament, nivel);

– verificari periodice ale instalatiilor de infrastructura care concura la asigurarea sigurantei circulatiei si a trenurilor de metrou în conformitate cu prescriptiile tehnice ale producatorilor;

– instruirea periodica a personalului care participa direct la activitatea de transport a calatorilor (avand ca baza teoretica instructiile si reglementarile în vigoare);

– verificarea periodica din punct de vedere medical si psihologic a întregului personal care participa direct la activitatea de transport a calatorilor;

– efectuarea de controale privind modul de desfasurare a activitatii personalului de exploatare si de respectare a instructiilor si reglementarile în vigoare.

Asiguram publicul calator ca sunt îndeplinite toate conditiile tehnice impuse de reglementarile specifice aplicabile transportului urban, astfel încat serviciul public de transport cu metroul sa se desfasoare în conditii depline de siguranta si confort”.

Cookies