O nouă şosea în vestul Capitalei, plus insulă turistică pe Lacul Morii

de:
06 dec. 2011
27 Afișari
O nouă şosea în vestul Capitalei, plus insulă turistică pe Lacul Morii

Traseul de drum propus prin PUZ (n.r. – Plan Urbanistic Zonal) urmăreşte drumul de contur de pe marginea Lacului Morii şi începe după intersecţia cu axul străzii Mehadia din Sectorul 6 până la trecerea peste râul Dâmboviţa, potrivit proiectului de Hotărâre de Consiliu Local Sector 6 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei.

Lucrarea prevede şapte tronsoane de drum în lungime totală de 7,6 km, din care doar trei tronsoane se află pe teritoriul Sectorului 6, iar restul în comuna Chiajna.

„Noi demarăm acum primul tronson de drum de la Calea Crângaşi, prin strada Mehadia, până la intrarea cu str. Cornului având o lungime de 2,8 kilometri. Pe acest tronson va fi reabilitat sistemul rutier, în sensul că se va turna covor asfaltic de la zero şi vor fi făcute reţelele edilitare, adică apă, canalizare şi iluminat public”, a declarat pentru B365.ro Florin Preda, directorul de Investiţii din cadrul Primăriei Sectorului 6.

Conform sursei citate, investiţia pentru acest tronson este estimată la circa 16 milioane de lei (aprox. 4 mil. euro) din care partea de reţele edilitare, adică jumătate din sumă va fi suportată de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, restul infrastructurii fiind făcută cu bani de la bugetul Consiliului Local Sector 6.

„Lucrările la sistemul rutier vor demara în primăvara lui 2012 urmând ca fundaţia, trotuarul şi iluminatul public să fie gata în toamnă”, a apreciat Preda.

Insula Lacul Morii, în circuitul turistic al Bucureştiului

Noua şosea este prevăzută cu patru benzi (câte două pe sens), piste de biciclişti cu dublu sens pe anumite porţiuni şi mai multe zone verzi. „Această investiţie este necesară în vederea dezvoltării unei zone de agrement în jurul Lacului Dâmboviţa (n.r. – Lacul Morii) şi, în viitor, a unor zone de locuire. În plus, va asigura descongestionarea traficului şi va constitui o rută alternativă pentru locuitorii zonei Giuleşti-Sârbi”, a explicat directorul de Investiţii al Primăriei Sectorului 6 pentru B365.ro.

Autorităţile locale ar vrea să introducă insula de pe Lacul Morii în circuitul turistic al Capitalei, despre care B365.ro a scris aici. „Vrem să facem o zonă de recreere cu pistă pentru biciclete, debarcader şi amfiteatru dar, singura posibilitate, ar fi să o închiriem de la Apele Române”, informează Preda.

După ieşirea de pe raza Sectorului 6, noua arteră de circulaţie se va continuă cu alte trasee din comunele sectorului agricol Ilfov până la Șoseaua de Centură a Capitalei. Întreg traseul are o lungime de 7,6 km, investiţia fiind estimată la suma de 23,5 milioane de euro, atât în ceea ce priveşte partea de reţele de apă şi canalizare, cât şi construcţia drumului.

Drumul în regim de autostradă nu a primit girul consilierilor locali

Proiectul construcţiei arterei de legătură dintre Crângaşi şi Șoseaua de centură a fost contestat de o parte a consilierilor locali, la ultima şedinţă, din mai multe motive Astfel, aleşii locali au atras atenţia că nu vor putea fi construite patru benzi, în condiţiile actuale din zonă. „Șoseaua începe în Mehadia care nu are mai mult de 12,5 metri din gard în gard şi poate trece doar o maşină o dată. Cum pot să o transform în două benzi pe sens?”, a întrebat Manuel Avrămescu, consilier local din partea PNL care a adăugat că proiectul ar fi trebuit însoţit de trei variante de lucru şi de o viziune de ansamblu privind dezvoltarea acestei zone.

Colegul acestuia, Marius Popescu, este de părere că prin construcţia unei astfel de şosele s-ar pune în pericol siguranţa locuitorilor din zonă şi nu numai. „O şosea de trafic lângă lac ar însemna surpare. Acolo e lac de siguranţă, nu de agrement. Vă daţi seama ce înseamnă acest lucru?”, a punctat consilierul Popescu care a avertizat că va mobiliza locatarii din zonă la manifestaţii în cazul deschiderii şantierului.

În replică, directorul de Investiţii din primărie susţine că nu sunt motive de îngrijorare. „Această şosea are un punct de intersecţie cu str. Mehadia, care e îngustă, dar merge pe lângă Calea Crângaşi, pe aliniamentul ei, pe terenuri virane şi nu e niciun pericol de surpare ori de fisurare a digului. Apele Române au dat aviz pentru construcţia acestei şosele. Nu este o investiţie foarte mare. Din punct de vedere social ea se justifică”, a specificat Preda.

Alţi consilieri liberali au criticat executivul primăriei şi că nu a organizat dezbatere publică pe acest subiect cu locuitorii din Sectorul 6. Proiectul propus de primarul PDL, Cristian Poteraş, a fost respins cu 5 voturi „împotrivă”, 10 abţineri şi 7 „pentru”. După cum susţin reprezentanţii administraţiei locale, proiectul va fi reintrodus pe ordinea de zi a şedinţei de Consiliu Local Sector 6 în perioada următoare cu îmbunătăţiri tehnice.

Cookies