O macara de pe şantierul Penetraţiei Splai-Ciurel-A 1 A CĂZUT în Dâmboviţa. FOTO

de:
03 mart. 2015
4 Afișari
O macara de pe şantierul Penetraţiei Splai-Ciurel-A 1 A CĂZUT în Dâmboviţa. FOTO

O macara care lucrează pe şantierul Penetraţiei Splai-Ciurel-A 1 a căzut, recent, în Dâmboviţa, stârnind numeroase comentarii ironice din partea internauţilor. Imaginea a fost surprinsă de vermont, un utilizator al forumului metrouusor.com.

Lucrările la Penetraţia – Splai – Ciurel – A1 sunt derulate de asocierea de firme JV Bogl – Astaldi – Eurocontruct -Tehnologica şi Proiect Bucureşti, care a câştigat licitaţia derulată de Primăria Capitalei pentru execuţia lucrării, termenul estimat pentru finalizare fiind de 35 luni, de la începerea lucrarii, respectiv anul 2014.

„Cum sa ai o macara si sa o distrugi. Au zis sa toarne putin beton … dar s-a terminat cam repede”, a comentat vermont, cel care a publicat imaginea pe forummetrouusor.com.

Reacţiile ironice nu au întârziat să apară, în timp ce utilizatorul 1ntruder a spus că s-a terminat lucrarea, altul a făcut comparaţie între lucrările de la Penetraţia Splai-Ciurel-A1, care progresează cu greu, şi lucrările de la un alt şantier aflat în zonă. „Aia cu blocurile au 3 macarale si toate sunt in picioare si astia cu podul au avut o macara si au reusit sa o tranteasca in Dambovita. Ce inapti!”, a comentat utilizatorul shase.

Altul a încercat însă să explice cum a căzut macaraua în Dâmboviţa. „Pai daca nu lucrezi pe bune si doar te freci pe acolo din 3 in 14 fara sa balastezi ca lumea asa se intampla. Atunci cand se deplaseaza cu catargul ridicat macaralele sunt extrem de instabile, mai ales daca o senila e mai jos decat cealalta si pe noroi. Probabil oamenii au dat cateva ture pe pamant inghetat si nu au fost probleme, dar după aia cand a inceput noroiul sa se dezghete inegal dupa cum il taie pe el capul… distractie”, a spus utilizatorul shoppy.

„Eu cred ca se plictiseau de atata munca si au vrut s-o intoarca cu frana de mana”, a spus, ironic, Tavi.

„Cum au reusit doreii acestia sa faca asa ceva… s-or fi saturat de lucru si au zis… hai sa dam cu ea de pamant”, a spus şi utilizatoru rocklee.

Un alt internaut a fost însă şi mai incisiv: „Concentratia de prostie pe metru-cub de aer era atat de mare, incat macaraua s-a sufocat si a lesinat!  Revenind la seriozitate: cand muncitorii au amplasat macaraua chiar nu au luat in calcul instabilitatea ei datorata solului noroios? Dar de „bonusul” de instabilitate creat de manevrele de rotire cu catargul ridicat? E fizica pura… Nu sunt specialist in domeniul constructiilor, insa macaraua nu era prevazuta cu niste contragreutati? E drept, nici n-am vazut asemenea utilaje-turn pe senile pana acum”, a spus utilizatorul PaulIP.

„Nu prea inteleg cum s-a rasturnat. Takraf-ul si in general macaralele pe senile au stabilitate garantata.
Doar daca cedeaza terenul de lucru ar fi problema”, a comentat şi utilizatorul danutzu_2910.

Primăria Capitalei a finalizat recent proiectul privind declanșarea exproprierilor în vederea realizării la „Penetraţie Splaiul Independenţei – Ciurel – Autostrada Bucureşti – Piteşti”, etapa I, între strada G-ral Petre Popovăţ şi strada Amilcar C. Săndulescu. Potrivit documentului, vor fi expropriate terenuri cu o suprafață totală de 13.873 metri pătrați. Valoarea totală estimată a despăgubirilor este 22.480.062 lei (5 milioane euro) şi a fost aprobată în şedinţa Consiliului General al Municipiului București din 12 februarie 2015. Mai multe detalii aici.

La rectificarea bugetară de la finalul anului trecut, Penetrația Splaiul Independenței – Ciurel – A1 a rămas fără 27 milioane lei din cele 45 milioane lei primite la începutul lui 2014.

În noiembrie 2014, la Penetraţia Splai-Ciurel-A1 s-a turnat şi decofrat pila de pe malul stâng al Dâmboviţei. Cofrarea pilei podului hobanat a început în octombrie. De asemenea, s-a turnat şi decofrat şi principalul pilon al podului hobanat Ciurel, la care se lucra încă din primăvara anului trecut.

În timp ce lucrările la Penetraţia Splai-Ciurel-A1 avansează vizibil, magistraţii Tribunalului Bucureşti au dat din nou câştig de cauză bucureştenilor din Grupul de Iniţiativă „Oponenţă Proiect Străpungere – Ciurel – A1″. Astfel, pe 4 noiembrie 2014, Tribunalul București a dispus „anularea HCGMB nr. 131/30.08.2012 privind aprobarea PUZ Penetraţie Splaiul Independenţei-Ciurel-Autostrada Bucureşti Piteşti, ca nelegal emis” (prin hotărârea 7136/2014 din 04.11.2014), conform unui comunicat remis B365.ro de Centrul de Resurse pentru participare publică. Decizia Tribunalului Bucureşti nu este definitivă.

În vara anului trecut, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, anunţa, atunci când a prezentat stadiul lucrărilor de infrastructură, că, anterior, „Consiliul General din vechea legislatura a taiat fondurile alocate proiectului, autorizatia de construire a fost atacata in instanta si, de asemenea au fost necesare modificari ale proiectului intial (care fusese elaborat in 2007) intrucat, realitatea de pe hartie nu coincidea cu cea din teren”.

Valoarea exproprierilor estimate, conform deviz general, este de 561 milioane de lei, iar valoarea lucrarii de circa 580 milioane de lei.

„In continuare consider ca Penetratia Splaiul Independentei – autostrada Bucuresti-Pitesti este o lucrare de infrastructura absolut necesara, ca este nevoie neaparat de o alternativa la bulevardul Iuliu Maniu”, declara edilul-şef al Capitalei.

Proiectul consta in realizarea infrastructurii unui drum cu trei benzi pe sens, marginit in anumite zone, de-o parte si de alta, de strazi colectoare a traficului zonal, asigurandu-se astfel circulatia in regim de prioritate pentru cei care tranziteaza zona.

Drumul va avea o lungime de 6,44 km şi o suprafaţă de 128.980 mp, în timp ce podurile şi rampele vor avea 3.560 m lungime, potrivit Municipalităţii.

Lucrarea s-a imparţit astfel: pod peste râul Dâmboviţa amplasat pe rampa de urcare ce pleacă din Splaiul Independenţei, pasaj pe rampa de urcare-coborâre, pasaj peste Şos. Virtuţii, pasaj amplasat pe rampa de coborâre în Splaiul Independenţei, pasaj pe bucla urcare Virtuţii, pasaj pe bucla coborâre Virtuţii.

Ca prim stadiu al acestui obiectiv este realizarea traversării râului Dâmboviţa pe direcţia A1-Splaiul Independenţei, prin intermediul unui pod hobanat. Podul va avea o lungime de 235,2 m şi o lăţime totală de 13,9 m (3 benzi de circulaţie rutieră). 

Cookies