O familie din București a vrut să plece în vacanță în Stockholm, dar Wizz Air le-a anulat zborul, cu două ore înainte. Oamenii au pierdut 1.000 de euro, plus concediul

13 iun. 2023
2954 Afișari
O familie din București a vrut să plece în vacanță în Stockholm, dar Wizz Air le-a anulat zborul, cu două ore înainte. Oamenii au pierdut 1.000 de euro, plus concediul
O familie din București a vrut să plece în vacanță în Stockholm, dar Wizz Air le-a anulat zborul, cu două ore înainte. Oamenii au pierdut 1.000 de euro, plus concediul. Sursa foto: Gândul

Un bucureștean a vrut să plece împreună cu familia sa în Stockholm, însă zborul i-a fost anulat cu 2 ore înainte de plecare, de către compania Wizz Air.

„Am pierdut 1.000 de euro din cauza Wizz Air”

Un bărbat din București a povestit pentru Gândul cum a pierdut suma de 1.000 de euro din cauza companiei Wizz Air.

Pe data de 1 iunie 2023, bărbatul, împreună cu familia sa, urmau să plece într-o vacanță în StockHolm. Bucureștenii aveau zbor la ora 19:00, iar la ora 17:00 au ajuns la Aeroportul Otopeni. La intrarea în aeroport, bărbatul a primit un mail în care i s-a spus că zborul este anulat, fără a primi și un motiv.

Pe 1 iunie, am avut biletele cumpărate pentru toată familia, să plecăm în Stockholm. Mi-au dat mail că zborul este anulat cu două ore înainte, la intrare în Aeroportul Otopeni, fără niciun motiv, nici măcar cu o zi înainte. Adică, dacă ar fi întârziat două minute mailul, aș fi văzut pe ecranele de afișare. Zborul era undeva seara, pe la 19:00, cred că la ora 17:00 sau cu aproximație am intrat în aeroport.” a povestit bărbatul pentru Gândul

Ulterior, a mers la ghișeul Wizz Air pentru a se lămuri în legătura cu situația întâmpinată. Pe geam era lipit un afiș A4 pe care scria că, pentru alte probleme, să apeleze numărul call-center-ului. Zis și făcut. Angajații companiei Wizz Air le-au dat ca și variantă să ia un zbor duminică, întrucât locurile celui din ziua următoare erau limitate. Doar 20 de pasageri din 200 au primit un zbor sâmbătă.

Familia avea deja cazare în Stockholm, care nu putea fi anulată gratuit sau rambursată. Pe cazare, bucureștenii au plătit suma de 1.000 de euro, pentru 4 nopți.

Bărbatul a precizat că ia în calcul și varianta de a depune o plângere în instanță împotriva Wizz Air, susținând că fiecare operator economic trebuie să își asume consecințele atunci când afectează alte persoane.

Ce despăgubiri oferă Wizz Air pentru zborurile anulate

Potrivit airhelp.com, în cazul în care vreun zbor Wizz Air a fost anulat, legile europene privind drepturile pasagerilor transportului aerian sunt clare: Wizz Air trebuie să îți asigure transport alternativ la destinație sau rambursarea banilor, dacă preferi acest lucru.

De asemenea, dacă Wizz Air i-a anunțat pe călători cu mai puțin de 14 zile înainte de data programată pentru plecare, că zborul a fost anulat, aceștia pot solicita despăgubiri de până la 600 euro de persoană.

Dacă Wizz Air le poate face călătorilor rezervare pentru un alt zbor care aterizează în același timp ca zborul inițial, compania nu va trebui să le plătească despăgubiri.

Deoarece Wizz Air are sediul central în UE, aproape toate zborurile pe care le oferă sunt protejate de CE 261, una dintre cele mai cuprinzătoare legi referitoare la drepturile pasagerilor aerieni din lume.

Regulamentul CE 261 acordă pasagerilor dreptul de a solicita despăgubiri pentru zboruri întârziate, anulate sau supra-rezervate pentru care aceștia nu au nicio vină. Pasagerii au, de asemenea, dreptul de a solicita despăgubiri pentru zboruri anterioare — deseori pot solicita încă despăgubiri pentru zboruri din ultimii 3 ani.

Te-ar putea interesa și:

Cookies