O echipă de astronomi, condusă de o româncă, a identificat o exoplanetă similară cu Terra

de:
02 dec. 2015
0 Afișari

Pe parcursul cercetărilor, în atmosfera planetei au fost detectate particule de mici dimensiuni, împrăştiate de razele solare, fenomen cunoscut în lumea ştiinţifică sub denumirea de Dispersie Rayleigh. Acest proces are loc şi la nivelul atmosferei Pământului, motiv pentru care cerul are culoarea albastră pe care o ştim cu toţii, potrivit descopera.ro.

Rezultatele studiului au apărut în urma analizării datelor provenind de la telescoape ale filialelor Observatorului Las Cumbres, situate în Hawaii, Texas, Chile, Australia şi Africa de Sud. Cu ajutorul acestor aparaturi, au putut fi măsurate lungimile de undă ale spectrului atmosferei exoplanetei, proces în care a fost detectat fenomenul descris de fizicianul englez John Rayleigh, în secolul al XIX-lea. Conform acestuia, culoarea albastră a cerului este dată de pătrunderea razelor solare în atmosfera dominată de particule de hidrogen.

Chiar dacă exoplaneta nou-descoperită are o astfel de atmosferă, nu înseamnă că ea este identică cu Terra. Cu toate acestea, specialiştii nu exlcud posibilitatea ca în structura învelişului noii planete să fie identificate molecule de apă sau chiar metan.