ARHIVA B365

Oferte de vacanță de pe site-urile de reduceri, ȚEPE de mii de euro

UPDATE Joi dimineața, polițiștii au reținut-o pe Biclea Eugenia, femeie de 48 de ani, suspectată de săvârşirea infracţiunii de înşelăciune, prin vânzarea de pachete turistice. Poliția Capitalei informează că peste 30 de persoane au cumpărat pachete turistice de la agenție, iar prejudiciul cauzat se ridică la aproximativ 100.000 de lei. Patroana firmei Romtravel Europabookings este în stare de reţinere, urmând a fi prezentată magistraţilor cu propunerea de arestare preventivă.

Foarte multe persoane care au cumpărat bilete de la agenția Romtravel Europabookings au plătit excursia, dar nu au mai plecat nicăieri și nici banii nu le-au fost returnați. Agenția care a dat zeci de țepe are sediul în București, str. Precupeții Vechi nr. 52-54 și este reprezentată de Eugenia Biclea.

Ofertele agenției apăreau pe foarte multe site-uri mari de reduceri:  adulmec.ro, fundeal.ro, topdeals.ro, redutti.ro, reduceriazi.ro, astfel reușind să-și atragă foarte mulți clienți, mai precis, potențiale victime, pe care le-a escrocat cu mii de euro. Pe site-ul redutti.ro agenția este încă promavată la categoriile LOCURI și VACANȚE. Vezi AICI

Alte oferte de pe site-uri de reduceri AICI – fundeal, AICI – adulmec, AICI -topdeals. 

 

 

După ce și-au cumpărat excursiile, cei mai nefericiți dintre clienții firmei au rămas și fără bani, și fără vacanță, iar Eugenia Biclea nu mai este de găsit. Telefoanele la care răspundea sunt închise, iar la sediu nu mai răspunde nimeni. 

Forumurile sunt pline de părerile și poveștile păgubiților. Majoritatea spun că au făcut plângere la Poliție, iar Eugenia Biclea și fata ei, Andreea Biclea, ar fi fost chemate la secție. Doar fata ar fi venit și ar fi declarat că mama ei a fugit din mașină, când au oprit la un semafor, iar de atunci este de negăsit, povestește una dintre victime.

B365.ro a luat legătura cu mai mulți păgubiți. Conform spuselor acestora, Eugenia Biclea a mai avut o agenție de turism cu numele Romtravel, în Constanța, care a intrat în insolvență.

O femeia are de recuperat 2000 de euro de la firma Romtravel Europabookings. „Cunosc încă 15 persoane care au depus plângere la Poliție. Eu trebuia să plec pe 24 iunie în Creta, iar banii i-am dat pe 31 mai. De atunci, nu am mai reușit să dau de reprezentanții firmei, nu mi-a mai răspuns nimeni la telefon”, povestește femeia.

Alte trei familii au căzut victime agenției Romtravel. Toți plătiseră câte 1200 de euro de familie pentru  o excursie în Creta. Însă cu puțin timp înainte de data când trebuiau să plece, în iunie 2013, au primit un e-mail care avea următorul conținut. „Cu regret va informam ca SC ROM TRAVEL trece prin momente financiare dificile, datorita intrarii in insolventa a unor parteneri si este nevoita sa anuleze pentru moment sejurul dumneavoastra. Se va incerca returnarea contravalorii serviciilor in cel mai scurt timp posibil sau reprogramarea excursiei. Estimam ca returnarea banilor se va face in 30 zile, intrucat intentionam sa oprim compania din a intra in insolventa, si sa returnam toate contravalorile contractelor pe cale amiabila. Va rugam sa ne transmiteti numele persoanelor ce calatoresc si valoarea sejurului in cazul in care nu ati primit documentele, pentru a confirma emiterea sau anularea acestora. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat„. De la acel moment, însă, femeia care era la conducerea firmei nu a mai răspuns la telefon.

Nicolae Dinu a cumpărat în luna octombrie 2012 o excursie în țările nordice de la agenția Romtravel Europa Bookings. A plătit integral suma de 1850 de euro. Urma să plece în excursie după Paști. De când a dat banii, omul nu a mai fost contactat de reprezentanta firmei, Biclea Eugenia. Astfel, după ce au trecut sărbătorile, el a contactat-o pe femeie. Atunci au început pretextele care l-au făcut să-și dea seama că este posibil să fi fost ținta unei escrocherii. „Patroana firmei spunea că nu este acasă, că nu are conexiune la internet, nu voia să-mi dea explicații”, povestește victima. Bărbatul a fost la sediul firmei. Cum nimeni nu i-a răspuns la telefon, a sunat-o pe Eugenia Biclea. Aceasta i-a spun că a trebuit să plece de urgență. Însă bărbatul a vorbit cu portarul blocului, care i-a povestit că femeia a venit de dimineață și nu a mai coborât de atunci. Nicolae Dinu a sunat-o din nou și a reușit să urce în sediu. „Avea o față tristă, zici că era ea victima. Mi-a spus că nu mai poate organiza ea excursia și că o să merg prin altă agenție, urmând să achite ea suma de bani către acea agenție. Cu trei zile înainte de data plecării, am sunat la firma respectivă. Romtravel  nu achitase nimic. A trebuit să plătesc banii aia din nou”, a declarat omul. Nicolae Dinu a făcut plângere la Poliție. 

O altă păgubită ne-a povestit că trebuie să recupereze 800 de euro de la agenția Romtravel, sumă pe care a plătit-o pentru o excursie care nu s-a mai concretizat. Cu puțin timp înainte de data când trebuia să plece – 23 iunie 2013 – Eugenia Biclea nu a mai răspuns la telefon. 

Mihaela Sacagiu are de recuperat 470 de euro de la agenția de turism. Femeia a făcut sesizare la Poliție și a luat legătura cu încă 10 păgubiți care au făcut același lucru. În plus, a sesizat Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) și Protecția consumatorului. Deocamdată, femeia nu a primit niciun răspuns de la cele două autorități. 

La Poliție sunt pe puțin zece dosare împotriva ei. Vorbesc de cei pe care-i știu eu„, spune femeia.

Mihaela Sacagiu a luat un voucher de pe un site de reduceri pentru o excursie în Oslo. A făcut plata pe 9 mai. În Oslo erau două hoteluri cu același nume. „Astfel, doamna Eugenia mi-a spus să plătesc 35 de euro în plus pentru a mă caza într-un hotel mai bun. Am achitat, pentru mine și soțul meu, am achitat 470 de euro. Dupa achitare, am transmis un mail sa intreb totusi la care din hotelurile Radisson am rezervarea, pentru ca pe booking am gasit 3 hoteluri. Hotelul la care urma sa ma cazaz era in afara orasului asa ca am rugat-o pe Biclea Eugenia (care s-a prezentat ca Roxana) sa schimbe locatia. Mi –a oferit o cazare in centru (pentru aceasta urma sa mai achit 44 euro), dar camera de hotel avea 10mp, asa ca i-am explicat ca sotul meu este mai corpolent si imi este imposbil sa stau intr-o astfel de camera; am intrebat-o daca pot sa renunt si mi-a spus ca nu este nicio problema si-mi va da banii inapoi. A doua zi am primit un mail prin care imi solicita sa-I transmit contul unde poate sa-mi returneze banii”, povestește femeia. 

Banii nu au mai fost transferați în cont, iar Eugenia Biclea este de negăsit. „Am mai luat legătura de câteva ori și a folosit diverse scuze: că a avut probleme, că nu mai are bani, că are probleme cu mașina. De la firma mi s-a spus ca a sosit fiica ei in Bucuresti si n-a mai venit la agentie, pe urma mi s-a spus ca a plecat cu niste turisti”, spune Mihaela Sacagiu.

Unul dintre păgubiți este Marius Bob, chitarist al formației Bere Gratis. El și soția lui au cumpărat o excursie de trei zile la Veneția prin agenția Romtravel Europabookings. Cu o zi înainte de plecare, a sunat la Blue Air și la hotelul unde aveau rezervarea. Zborul era rezervat, cazarea, în schimb, nu.

„Cei de la hotel au zis ca exista probabilitatea sa fim cazati la un alt hotel cu acelasi nume, numai ca ala e de 4 stele, nu de 3 cum aveam noi in acte. Sunam acolo si se confirma, acolo era rezervarea. Ajungem la hotelul cu pricina in cauza, noaptea pe la 23. Dar… rezervarea noastra era anulata in ziua in care noi am ajuns in Venetia, de catre o agentie din Londra, asta in situatia in care noi am semnat contractul cu Romtravelul fantastic de… „serios” din Romania, contract pe care apare o firmă din Turcia ca semnatura.  Tarziu fiind, i-am rugat pe cei de la hotelul unde ne aflam in miezul noptii sa sune la celalalt hotel, ca poate na, totusi, vreo eroare s-a strecurat pe fir. Au sunat si… nimic, cei de acolo nu ne aveau in liste. Am dormit la locul faptei, platind o noapte de cazare din buzunarul de la pantalonul propriu. Foarte ciudat cum, brusc, pe baza incurcaturii, cei de acolo au facut o reducere de aproape 50%. Nu mai era 100 EUR/ noapte ci numai 65″, povestește Marius Bob. 

Dimineața, chitaristul a sunat-o pe Eugenia Biclea. „Nu aveti ce cauta acolo! Rezervarea voastra e dincolo!”, a fost răspunsul pe care l-au primit. „I-am povestit ce s-a intamplat. In actele noastre, hotelul era asta, dar in realitate, din a doua zi de cand noi am platit Romtravelului, eram rezervati in celalalt hotel, dar care brusc, au fost anuntati inainte sa ajungem ca nu mai aveam rezervare. Am plecat si ne-am cazat in hotelul nou si am incercat sa profitam de vacanta”, povestește bărbatul. 

La întoarcere, au încercat să vorbească cu persoana responsabilă de agenție și să-și recupereze banii pe noaptea pe care au plătit-o din buzunarul propriu. Doar că, de trei luni, banii nu au mai fost înapoiați. Când Marius Bob i-a spus femeii că e ultimul telefon pe care i-l da și că va suna la ANPC, femeia l-a amenintat, spunandu-i ca daca suna la ei nu-si va mai vedea banii. Acesta a fost singura promisiune pe care femeia și-a respectat-o. Însă Marius se consideră un norocos, pentru că a pierdut puțini bani în comparație cu ceilalți păgubiți. 

O altă persoană, Cristina Cocu, se luptă cu firma de turism din 2010. Firma trebuie să-i dea despăgubiri în două dosare pe care le-a câștigat. Până acum, nu a văzut niciun ban. 

„În 2010 am luat un bilet la Disneyland de 4000 de lei. Ne-am trezit că nu aveam copilul pe lista de bilete, nu aveam voie să ne ducem cu el, trebuie să mă duc doar eu cu soțul meu. În plus, nu erau plătite intrările la Disney, deși eu am dat banii. Nu am mai plecat, iar fetița a stat trei luni de zile cu bagajele făcute, aștepta plecarea„, povestește, încă revoltată, femeia. Nici după trei ani, femeia nu a primit niciun ban de la Romtravel, deși a câștigat în instanță două procese: unul împotriva firmei, pentru care trebuia să primească despăgubiri de 12000 de lei, altul împotriva administratorei Eugenia Biclea, pentru daune morale, unde trebuie să primească 9000 de lei. „M-a jignit în niște mailuri… Era ceva de speriat. Nu o să mă las până nu i se întâmplă ceva”, povestește Cristina Cocu.

O altă persoană își povestește necazul pe un forum despre agenția Romtravel Europa Bookings. Păgubita trebuia să plece într-o excursie în Barcelona, pentru care a achitat 350 de euro. Dar a rămas fără bani și fără vacanță. Ea a arătat unul dintre mesajele pe care patroana firmei i le-a dat, în care o jignea pe clientă: „Stimata doamna ligia nxs. DOAMNA care nu sunteti instare nici macar sa va declinati identitatea , cred ca esti o mare excroaca pusa de concurenta sa denigreze agentia sau vre-o doamna nesatifacuta in weekend……… dar nu de agentia mea. vreau sa imi spui si mie care este turistul care a platit si nu a plecat in excurs…ie„.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button