Știm că imperativul acesta cu „Nu vă mai bărbieriți” vine din altă localitate, dar, după cum săune ÎPS de la mare, e valabil peste tot în lume, deci inclusiv la București.
Arhiepiscopul Tomisului, ÎPS Teodosie, a fost invitat recent la Radio Dobrogea, unde a fost întrebat de ce poartă barbă slujitorii Bisericii Ortodoxe. Și a răspuns că, practic, așa sunt ei născuți:
Așa este firesc. Barba este lăsată pentru bărbați. Sunt și excepții, oameni spâni cărora nu le crește barba și sunt triști unii dintre ei care ar vrea să aibă. Bărbatul trebuie să aibă barbă. Bărbaţii fără barbă sunt ciuntiţi. Orice bărbat ar trebui să poarte barbă, cu atât mai mult slujitorii Bisericii Ortodoxe. Ei trebuie să aibă chipul lui Hristos, care a purtat barbă. Au purtat și apostolii și toți părinții Bisericii noastre.
Mai mult decât atât: fără barbă, bărbatul nu e bărbat, mai zice Teodosie, citat de News.ro:
Barba este un element natural, care ţine de bărbăţie şi cu atât mai mult slujitorii trebuie să poarte această podoabă lăsată de Dumnezeu.
Teodosie are ceva categoric de zis despre aproape orice subiect, fie că-s chestiuni bisericești, fie că-s pur și simplu lumești.
De exemplu, zice că că fumătorii şi femeile aflate „într-o perioadă de necurăţie” (adică la menstruație), nu pot bea apă sfințită.
Apoi, a mai zis că un bărbat necăsătorit e pasibil de păcat dacă se înbsoară cu o femeie divorțată. E OK doar dacă n-a cerut ea divorțul, adică:
Dacă este divorțată, tot preotul trebuie să lămurească. A vrut ea să divorțeze? Dacă a vrut ea să divorţeze, cel necăsătorit, dacă se căsătorește cu ea, săvârșește adulter, cum spune Mântuitorul.
Între timp, ÎPS teodosie e urmărit penal de DNA, care îl acuză de de cumpărare de influență. procurorii spun că, în vara anului trecut, „suspectul Petrescu Teodosie, în calitatea menționată mai sus, ar fi promis suma de 160.000 lei unui om de afaceri (martor în cauză), reprezentând un procent de 20% din suma de 800.000 lei, pe care acesta din urmă ar fi trebuit să o obțină pentru Arhiepiscopia Tomisului, în urma folosirii influenței pe care ar fi afirmat că ar fi avut-o asupra funcționarilor cu drept de decizie în această privință din cadrul Secretariatului de Stat pentru Culte”.