Noul tramvai Imperio, testat pe viu de un inginer: „Par mari, dar se aglomerează repede. Numele PMB, pe tavan.” Ce spune de prezența taxatorului

14 dec. 2022
42387 Afișari
Noul tramvai Imperio, testat pe viu de un inginer:
Noul tramvai Imperio, testat pe viu de un inginer: Par mari, dar se aglomerează repede. Numele PMB, pe tavan. Ce spune de prezența taxatorului / Sursa foto: Agerpres

Tudor Corneliu Ionescu, specialist în ingineria sistemelor, fost cercetător-analist la Universitatea Sheffield, a călătorit cu tramvaiul Astra Imperio chiar în prima zi în care acesta a circulat prin București, pus în circulație pe linia 41.

A scris apoi ce a observat, de la cât de silențios alunecă pe șine noul vehicul conceput special pentru București, la cum se comportă pe infrastructura veche a STB de pe traseul liniei 41. A remarcat și detalii care țin de estetică, cum ar fi numele PMB alăturat Astra vagoane, observație care i-a creat o impresie neplăcută.

Prin ochii săi critici au trecut și terminalele de la capăt de linie, ”care arată ca în lumea a 33-a”.

Vă prezentăm mai jos evaluarea sa, cuprinsă într-o postare pe Facebook:

”Noile tramvaie Astra la prima zi de lucru. Impresii, pe scurt:

  • foarte lungi, foarte bine, din punctul meu de vedere;
  • design în linie cu vestul;
  • par mari, dar se aglomerează repede! Au zone foarte incomode, am stat undeva pe un scaun pe la mijloc într-o rană, am coborât cu o mare durere de spate. Dacă sunteți de peste 170 și aveți peste 100kg, nu recomand, mai bine stați în picioare.
  • afisaj interior cu ecran pe ferestrele laterale, afisaj pe tavan cu dispozitiv numeric, pe care, însă, în buna tradiție romanească a „numelui proștilor pe toate gardurile” scria Astra Vagoane Calatori–PMB. E tipic, la Brașov, condamnatul Căncescu își pusese numele pe toate monumentele așa-zis reabilitate, Oprescu voia să își pună plăcuța pe Pasajul Basarab și scria cu litere de-a schioapă că pasajul Unirii era al PMB, la fel e si la Pasajul Berceni etc. Paranteza închisă
  • prezenta taxatorului. Deja pe la Piata Crangasi dinspre Scânteia spre Ghencea, tramvaiul era plin ochi. Ce să facă taxatorul în conditiile astea? Pai doar să se strecoare ca să îl coboare pe întunecatul acordeonist care polua tramvaiul cu note false… In rest, cui să îi verifici călătoria în aglomeratia aia? Fac pariu ca la controlorul din tramvaie se va renunța cât de curând. Pai nu face bani STB așa. Banii ii face când vehiculul este mai gol, bătându-și joc de clientii cinstiti care mai gresesc, nicidecum de blatiștii de serviciu.
  • rulaj foarte silentios, ziceai ca aluneca pe unt. Bravo! Prost e ca la linia deja veche si pe alcouri acolo unde erau denivelări sau asa ceva, tramvaiul făcea ca toate cele! Asta nu e tramvai pentru infrastructura de Romania. Teoretic linia 41 trebuia sa aiba toata calea înlocuită inainte de venirea tramvaielor. Idem pe 32.
  • Nu stiu care e diferenta fata de alte modele, dar fata de „polizoarele de piatra” de la Cluj, astea sunt exceptionale.
  • Succes in exploatare. Nu le dau 6 luni pana vor fi jegoase, pictate etc.

LE: era sa uit, la asemenea vehicule noi, trebuia terminale noi si statii cu monitorizare de trafic, moderne, vezi Brasov #concret. Capatul de la Ghencea arata de lumea a 33-a, cel de la Scanteia, asa ca de margine de Roma pe unde frig romanii gratare și danseaza pe manele, no offense…

Tramvaiul Astra Imperio a fost pus în circulație pe 10 decembrie, după ce a stat aproape 6 luni în depoul Alexandria, timp în care a fost testat și omologat, iar pe linia de tramvai 41 au fost prelungite peroanele.

Ce dotări au noile tramvaie livrate de Astra Imperio

Tramvaiele românești livrate de către Astra Imperio sunt deja folosite în Cluj-Napoca, Oradea, Arad și Galați. Municipalitatea, a semnat contractul pentru aceste vehicule în anul 2021, iar în total au fost achiziționate 100 de tramvaie.

Suma plătită a fost de circa 170 de milioane de euro, bani obținuți din fonduri europene nerambursabile. Acestea au o serie de dotări pe care le vedem în premieră în transportul public din București. Printre acestea se numără și:
  • Capacitate de transport de 322 călători,
  • Podea coborâtă;
  • Rampă pentru fotolii rulante,
  • Loc special pentru fotoliile rulante,
  • Landouri pentru copii,
  • Uși cu sistem antistrivire a călătorilor,
  • Sistem de climatizare;
  • Sistem de iluminat interior cu LED-uri,
  • Monitoare informative LCD,
  • Monitoare extra-wide pentru afișarea traseului și a stațiilor,
  • Anunțarea vocală a stațiilor,
  • Stație de amplificare, Radio-CD şi microfon,
  • WIFI gratuit,
  • Sistem de supraveghere video,
  • Sistem de ticketing,
  • Sistem POS pentru achitarea biletului.

Adrian Criț a anunțat că toate sistemele de care dispun tramvaiele sunt funcționale, inclusiv rețeaua WI-FI. Directorul STB a mai transmis pentru Buletin de București și că planul de livrare al tramvaielor rămâne același, adică 4 vehicule pe lună.

Îți mai recomandăm și:

 

 

Cookies