Noile trenuri de metrou au piese lipsă şi rămân fără şuruburi. Problema, analizată de SRI

de:
09 feb. 2015
0 Afișari
Noile trenuri de metrou au piese lipsă şi rămân fără şuruburi. Problema, analizată de SRI

Din noile trenuri spaniole CAF pe care Metrorex le-a achiziţionat recent cad frecvent piese şi trenurile intră des la reparaţii şi verificări. „Diverse, piese, şuruburi, fie erau slăbite, fie lipsă. S-a găsit între şine o flanşă(piesă plată care servește la îmbinarea etanșă în prelungire sau de ramificație a unor alte piese – N.R. ) de 4,5 metri, desprinsă din tren. Aceste trenuri stau tot timpul în revizii”, a spus o sursă apropiată Metrorex, pentru Economica.net. Potrivit acestei surse, problema a intrat în atenţia Poliţiei şi a SRI şi, la un moment dat, s-a pus şi problema unei anchete comune a celor două instituţii.

Existenţa acestor probleme la trenuri CAF este confirmată şi de Florian Crişu, director-adjunct al Sindicatului Metrorex. Acesta spune că a aflat de la „băieţii cu reviziile” că, nu numai că s-au găsit şuruburi slăbite şi piese prost fixate, dar au existat şi piese lipsă din fabrică, mai ales şuruburi. „La început, când au venit trenurile, s-a constatat că lipseau şuruburi, lipseau unele piese din ele. A fost nevoie să se completeze aceste lipsuri, astfel încât să nu fie periclitată siguranţa în transportul călătorilor. Acum nu mai sunt probleme în acest sens, sau cel puţin aşa mi s-a zis”, arată Crişu.

Contactaţi de Economica.net, reprezentanţii SRI au răspuns că aspectele aduse la cunoştinţă de această publicaţie au fost „analizate” şi că SRI întreprinde toate măsurile necesare pentru asigurarea starii de securitate naţională şi promovarea statului roman.

Citeşte şi: Defecţiuni la noile trenuri de metrou. Ce spune Metrorex despre trenurile CAF

Reprezentanţii Metrorex spun că noile trenuri CAF sunt în exploatare normală şi că defecţiunile inerente sunt „în limite normale”. „Nu avem în derulare nicio anchetă referitoare la funcţionarea materialului rulant din parcul Metrorex. În ceea ce priveşte noile trenuri de metrou tip BM3-CAF, acestea sunt în exploatare normală pe Magistrala 2 (Pipera – Berceni). De asemenea, mentenanţa trenurilor se desfăşoară normal şi este realizată conform planurilor şi instrucţiunilor recomandate de fabricant.

Mentenanţa corectivă, unde se încadrează şi defecţiunile inerente apărute în funcţionarea trenurilor noi CAF, se situează în limite normale pentru acest tip de material rulant şi este realizată de service-ul fabricantului CAF în condiţiile contractuale (perioada de garanţie)”, este răspunsul oficial al Metrorex.

Continuarea pe Economica.net.

Cookies