ÎN BUCUREȘTI

Noile reguli pentru magazinele din București. Prefectura Capitalei a prezentat ”ghidul de bune practici”

Noile reguli pentru magazinele din București au fost date publicității de către Prefectura Capitalei, instituția condusă de Alin Stoica prezentând și ghidul de bune practici a măsurilor de prevenire a răspândirii virusului Sars-Cov 2.

Noile reguli pentru magazinele din București prevăd ca la atingerea limitei de clienţi operatorii economici să oprească accesul clienţilor în magazin, urmând ca aceștia să intre pe măsura eliberării capacităţii.

Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti a realizat un ghid de bune practici privind aplicarea de către magazine a măsurilor de prevenire a răspândirii a coronavirusului, după consultări cu asociaţiile de retaileri, reţelelor comerciale şi reprezentanţi ai primăriilor de sectoare ale Capitalei.

„Părţile au ajuns la un acord asupra modului în care poate fi asigurată în mod optim respectarea măsurilor de prevenire a formării aglomerărilor în interiorul magazinelor, măsuri prevăzute în Hotărârea CMBSU  nr 19 din 27.03.2021. În urma discuţiilor a reieşit necesitatea de a informa clienţii, de a asigura flexibilitate comercianţilor în aplicarea măsurilor şi de a menţinere un dialog constant între comercianţi şi autorităţi”, arată un comunicat de presă al Prefecturii Capitalei.

Prin urmare, toate părţile care au participat la consultări au stabilit prin consens următoarele acţiuni ca fiind bune practici la nivelul comercianţilor.

Noile reguli pentru magazinele din București

  • Afişarea la intrarea în magazin, la loc vizibil, a unui afiş în care să fie menţionat numărul maxim de clienţi care pot fi prezenţi simultan în acel magazin. Afişul trebuie să fie cel puţin de mărime A4 şi caracterele să fie suficient de mari pentru a fi vizibile de la distanţă. Este propus următorul text: «Pentru a putea respecta regula distanţării fizice, în acest magazin pot fi prezenţi simultan …. clienţi».
  • Modul de calcul pentru numărul maxim de clienţi va fi făcut prin raportare la cota de max 7m.p.- client pentru magazinele mari, de tip mall, supermarket, hypermarket sau prin raportare la obligaţia asigurării distanţării de 2m între clienţi pentru magazinele mici şi mijlocii.
  • Fiecare magazin va trebui să dispună măsurile necesare pentru a evita aglomerarea. Măsurile dispuse sunt la alegerea fiecărui operator economic, acesta putând să evalueze concret situaţia şi să decidă. Printre măsurile sugerate sunt: (i) limitarea numărului de coşuri sau cărucioare disponibile la numărul maxim de clienţi care pot fi simultan în magazin, (ii) asigurarea contorizării electronice sau (iii) asigurarea contorizării mecanice sau orice alt mijloc pe care operatorul economic îl consideră eficient şi potrivit situaţiei proprii.
  • La atingerea limitei de clienţi, operatorul va opri accesul clienţilor în magazin, urmând a permite accesul pe măsura eliberării capacităţii”, potrivit documentului.

Sursa citată precizează că documentul va fi adus la cunoştinţa tuturor operatorilor economici prin afişare pe site-ul Instituţiei Prefectului din Municipiul Bucureşti.

”Ping-pong-ul” zilelor în care se schimbă orele în privința intrării în casă sau a închiderii magazinelor, continuă. B365 vă reamintește ce restricții sunt astăzi și ce măsuri sunt în vigoare în următoarele zile.

Astăzi, magazinele se închid la ora 18. Vezi AICI celelalte măsuri în vigoare pentru București.

Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button