Primăria București vrea 200 de troleibuze noi finanțate din PNRR și alte fonduri UE. Cost de 130 milioane euro. Bucureștiul are, în prezent, 14 linii de troleibuz, iar parcul de troleibuze al STB numără 265 de troleibuze. Potrivit directorului STB Adrain Criț, o parte din vehiculele aflate în plan vor înlocui troleibuzele vechi, iar altele vor fi introduse pe linii noi pe care acum funcționează autobuze diesel.
Un studiu de oportunitate privind achiziţionarea a 200 de troleibuze noi, cu o autonomie de minim 20 de kilometri, cu aproape 130 de milioane de euro fără TVA, se regăseşte pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General a Municipiului Bucureşti (CGMB) de joi, transmite Agerpres.
Studiul de oportunitate propune achiziţionarea a 200 de troleibuze noi, cu autonomie de minim 20 de kilometri.
Este vorba despre 100 de troleibuze cu lungimea de 12 metri şi 100 de astfel de vehicule de 18 metri, pentru a putea asigura funcţionalitatea la capacitate de 100% a liniilor existente de troleibuz şi a unei rezerve, în cazul unor defecte pe traseu sau a unei necesităţi de suplimentare, în caz de forţă majoră/evenimente speciale, prevede proiectul de hotărâre.
Valoarea estimată de achiziţie a unui troleibuz de 12 metri este de 590.000 de euro fără TVA, iar a unuia de 18 metri – 680.000 de euro fără TVA.
Proiectul de hotărâre menţionează drept posibile surse de finanţare nerambursabilă pentru achiziţia vehiculelor noi Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă şi Programul Operaţional Regional Bucureşti-Ilfov 2021-2027.
Proiectul e separat de contractul semnat în decembrie 2018 pentru alte 100 de troleibuze, cumpărate cu fonduri europene prin Administraţia Fondului pentru Mediu.
„Cele 200 troleibuze ar fi achiziționate pe de o parte pentru înlocuirea unora de pe liniile existente, pe de altă parte pentru utilizarea lor pe anumite trasee care în momentul de față sunt efectuate cu autobuze diesel.
Anumite linii de tb vor fi extinse , de asemenea troleibuzele vor fi cu autonomie de 20km pentru deplasarea intre rețele”
Primarul Nicușor Dan a declarat, recent, că Primăria Capitalei investește în infrastructura de transport și inițiază tranziția către economia verde, „pentru un București modern, pentru un oraș al viitorului”.
„Investim și pregătim Bucureștiul pentru a deveni un oraș verde, cu o poluare redusă, care respectă sănătatea locuitorilor săi”, a fost mesajul edilului Bucureștiului în ziua cu cel mai negru raport asupra situației Bucureștiului din ultimii ani. „Bucureștiul se sufocă de construcții, mizerie, trafic și lipsa vegetației.”, era concluzia raportului.
„Ne vom concentra pe investiții mari de infrastructură, care fluidizează traficul (de exemplu, drumurile radiale și sistemul de management al traficului), precum și pe electrificarea transportului (atât prin proiectul foarte important al trenului metropolitan, cât și prin achiziția de autobuze electrice, de noi tramvaie și troleibuze, dar și prin construirea stațiilor de încărcare pentru mașinile electrice).”, a promis în aprilie 2022 Nicușor Dan.
Primele vehicule noi care vor circula din iunie în București vor fi tramvaiele de la Astra Arad, care vor fi văzute pe linia tramvaiului 41.
Îți recomandăm să citești și: