Noi informații despre șina de metrou care s-a rupt pe Magistrala 1, la intrarea în stația Obor. Circulația nu a fost oprită imediat, trenurile au trecut, dar mai încet

17 dec. 2024
1405 afișări
Noi informații despre șina de metrou care s-a rupt pe Magistrala 1, la intrarea în stația Obor. Circulația nu a fost oprită imediat, trenurile au trecut, dar mai încet
Noi informații despre șina de metrou care s-a rupt pe Magistrala 1, la intrarea în stația Obor. Circulația nu a fost oprită imediat, trenurile au trecut, dar mai încet | Sursă foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Luni dimineață, un incident grav a afectat pentru câteva ore circulația metrourilor de pe Magistrala 1. Deși Metrorex nu a transmis inițial care este problema tehnică întâmpinată, la ceva timp s-a aflat că șina de la intrarea în stația de metrou Obor dinspre Piața Iancului, pe firul al II-lea, s-a rupt.

Noi informații despre șina de metrou care s-a rupt pe Magistrala 1

După incidentul e luni dimineața, în care o șina de metrou s-a rupt, iar 5 trenuri au fost avariate din cauza acesteia, noi detalii ies la iveală. Inițial, Metorex a transmis un comunicat vag, în care situația nu era expusă complet, oamenii fiind anunțați doar că se circulă în sistem pendulă între stațiile Gara de Nord 1 și Obor; Dristor 2 și Iancului.

Șeful USLM, Marian Artimon, a fost cel care a anunțat situația, Metrorex transmițând ulterior un nou comunicat de presă:

În urma verificărilor realizate de specialiștii Metrorex, s-a constatat o defecțiune apărută la șină, în zona stației Obor. Astfel, începând cu ora 12:45, echipele operative intervin pentru remedierea defectului constatat. În acest timp, se verifică și starea materialului rulant care a circulat în zona afectată.

După finalizarea intervenției, circulația va fi reluată normal, călătorii fiind anunțați prin intermediul instalațiilor de sonorizare din stații și trenuri. 

Problema șinei a fost sesizată în jurul orei 10 dimineața de mecanicul George V. M., conform informațiilor oferite de Clubferoviar.ro. Nu se știe cum defecțiunea nu a fost observată de nimeni până la ora respectivă, deși căile de rulare ale metrourilor au reviziile făcute obligatoriu în fiecare noapte.

Pe lângă asta, aceeași sursă a transmis că deși defecțiunea fusese sesizată de către mecanic, circulația nu a fost oprită imediat. Mai precis, circulația a fost continuată normal, alte patru trenuri trecând prin zona unde existau probleme.

Acestea s-au ales cu roțile avariate de șina ruptă.

În loc să oprească circulația pe firul respectiv, s-a luat decizia să se treacă în continuare, însă cu o viteză redusă. Adică cu maxim 40 de km/h pe acel tronson. Din fericire, nu au existat deraieri sau alte probleme grave, avariile roților fiind singurele pagube înregistrate.

Cine este vinovat

Până la acest moment nu a fost stabilită o persoană vinovată pentru cele întâmplate luni în stația de metrou Obor. În acest context, Club Feroviar solicită Metrorex să facă o anchetă internă, iar rezultatele să fie făcute publice.

În situația în care nu se va găsi o persoană responsabilă, toate reparațiile necesare astfel încât metroul să poată circula normal vor fi plătite de noi toți cei care achităm taxe și impozite.  

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies