ÎN BUCUREȘTI

Nicușor Dan vrea tren metropolitan în jurul Bucureștiului din bani europeni. Cum arată proiectul care ar elimina o parte din traficul rutier

Primarul Capitalei Nicușor Dan a reafirmat că Bucureștiul are capacitatea de a-și dezvolta transportul de cale ferată prin construirea trenului metropolitan pe infrastructura CFR. Pentru a dezvolta proiectul, primarul are nevoie de susținerea Guvernului, prin Ministerul Transporturilor care ar obține finanțare europeană prin PNRR. Subiectul a fost abordat la sosirea în București a trenului-simbol al Uniunii Europene, „Connecting Europe Express”.

Trenul metropolitan al Bucureștiului ar putea reduce traficul rutier de pe șoselele Capitalei, dar și poluarea, pentru că ar prelua un flux important de oameni care circulă zilnic cu mașina între oraș și zonele limitrofe – fie că locuiesc în afara Capitalei, fie că vin la serviciu aici.

Conform unor estimări ce iau în considerare persoanele fără domiciliu în oraș, sau în tranzit, Bucureștiul adună zilnic peste trei milioane de oameni, iar în viitor acest număr este estimat că va depăși patru milioane.

Ca Bucureștiul să ajungă la nivelul unei capitale europene, cu infrastructură feroviară care să lege zona urbană a Capitalei de orașele din Ilfov, Nicușor Dan s-a oferit să colaboreze cu Guvernul României și cu administrațiile locale din localitățile limitrofe pentru adoptarea planului său.

„Am reafirmat că acest proiect poate fi finanțat din fonduri europene (inclusiv din PNRR) și că e vorba despre o soluție absolut necesară pentru sporirea mobilității urbane și reducerea aglomerației de pe șoselele Capitalei.”, a afirmat primarul, care a avut vineri o întâlnire cu ministrul Finanțelor și ministrul interimar al Transporturilor și Infrastructurii, Dan Vîlceanu, și comisarul european pe Transport, Adina Vălean.

Aceștia s-au întîlnit la Gara de Nord, la sosirea în București a trenului-simbol al Uniunii Europene, „Connecting Europe Express”.

„2021 e anul european al căilor ferate, iar Uniunea Europeană promovează din ce în ce mai mult acest mijloc de transport sigur și ecologic.”, a mai spus Nicușor Dan.

Cum ar arăta rețeaua trenului metropolitan al Capitalei propusă de Nicușor Dan

Primarul general a prezentat încă din martie propunerea de finanțare prin PNRR a 9 proiecte complementare, 8 dintre ele dedicate modernizării celor 8 linii de cale ferată și unul dedicat achiziției de trenuri. Potrivit acesteia, valoarea totală a celor 9 proiecte este de circa 530 de milioane de euro.

Liniile de cale ferată din jurul Bucureștiului. Proiectul trenului metropolitan
Liniile de cale ferată din jurul Bucureștiului. Proiectul trenului metropolitan / Sursa: FB Nicușor Dan

Potrivit proiectului vor exista 8 tronsoane de cale ferată modernă în jurul Capitalei:

  • Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest (primul tronson),
  • Gara de Nord / Basarab – Gara de Vest – Progresul (al doilea tronson),
  • Gara de Vest – Stația Vasile Milea (al treilea tronson),
  • Gara de Nord – Chitila – Scroviștea (al patrulea tronson),
  • Gara Obor – Brănești – Islaz (al cincilea tronson),
  • Gara de Nord – Chiajna – Grădinari (al șaselea tronson),
  • Gara de Nord – Mogoșoaia – Grădiștea (al șaptelea tronson)
  • Gara de Nord – Săbăreni (al optulea tronson)

Trenul metropolitan al Capitalei va fi o centură feroviară a Bucureștiului, este „cel mai mare proiect pentru cea mai mare problemă a Capitalei” și ar avea o contribuție importantă la rezolvarea problemei traficului, afirma primarul Nicușor Dan, la prezentarea propunerii.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button