Nicușor Dan, în scandalul barierei din Greenfield care interzice accesul mașinilor în pădurea Băneasa: „Nu sunt de acord cu un drum permanent”. Ce soluții propune

09 ian. 2023
631 Afișari
Nicușor Dan, în scandalul barierei din Greenfield care interzice accesul mașinilor în pădurea Băneasa: „Nu sunt de acord cu un drum permanent”. Ce soluții propune
FOTO: sursa Facebook Clotilde Armand

Nicușor Dan a reacționat luni, după introducerea barierei la intrarea în pădurea Băneasa dinspre cartierul Greenfield, că refuză să facă vreun demers pentru un drum permanent prin pădure. ”Nu există nicio documentație de urbanism care să-l prevadă, iar eu nu voi propune vreuna.”, a anunțat primarul care precizează însă că, ”în măsura în care este legal” este de acord cu soluția provizorie de traversare a pădurii pe drumul forestier existent”. Drum provizoriu doar până la construirea unor ieșiri definitive în șoseaua de centură, mai spune acesta.

”Locuitorii din Greenfield sunt victimele unui dezvoltator care s-a grăbit să facă blocuri fără să facă și drumuri, cu concursul unei autorități locale incompetente”, acuză Nicușor Dan, amenințat la rândul său de dezvoltator că va fi dat în judecată. ”E una din sutele de dezvoltări pe același calapod, ale căror consecințe le simt bucureștenii blocați în trafic.”, a completat primarul general.

”Nu sunt de acord și nu voi face niciun demers pentru un drum permanent prin pădure (cu atât mai mult cu cât s-au parcelat terenurile de o parte și alta a drumului de către proprietari care vor să construiască).
Nu există nicio documentație de urbanism care să-l prevadă, iar eu nu voi propune vreuna. Însă în măsura în care este legal, sunt de acord cu soluția provizorie de traversare a pădurii pe drumul forestier existent până la construirea unor ieșiri definitive în șoseaua de centură.”, a reacționat primarul pe Facebook.

”Dezvoltatorul are trei PUZ-uri care prevăd ieșiri din cartier”

Nicușor Dan spune că dezvoltatorul are soluția construirii de drumuri în șoseaua de centură.

”În plus, am toată susținerea pentru proiectele investitorului care prevăd drumuri de ieșire în șoseaua de centură.

„Investitorul are din anul 2019 avizul preliminar de la PMB pentru trei PUZ-uri care prevăd ieșiri din cartier în șoseaua de centură. În baza acestor avize preliminare trebuie să obțină avizele de la alte instituții și să revină la PMB pentru avizul arhitectului-șef. Pentru două dintre proiecte nu a mai revenit la PMB. Pentru al treilea a venit la PMB cu documentația completă în decembrie 2022.

Explicații suplimentare:
1. Investitorul a obținut un PUZ în anul 2008 care prevedea două intrări din șoseaua de centură. PUZ-ul nu prevedea cine să facă aceste drumuri de acces, investitorul sau autoritatea. În mod normal, autoritatea trebuia să dea PUZ-ul împreună cu un plan de acțiune care să condiționeze emiterea autorizațiilor de construire de realizarea în prealabil a drumurilor pe cheltuiala investitorului.
2. Investitorul a obținut un alt PUZ în 2019, pentru o a doua etapă a dezvoltării, mult mai mare decât precedenta, fără alte drumuri de acces.”, a mai scris primarul general.

Dezvoltatorul l-a acuzat pe Nicușor Dan de pasivitate

Sâmbătă dimineața, pe 8 ianuarie, înainte de prima zi de școală din anul 2023, Romsilva însoţită de Poliţia Română a pus barieră pe accesul la drumul forestier din Pădurea Băneasa, unul dintre cele două căi de acces în cartierul Greenfield.

În 2023, la cel puțin 5 ani de când există această discuție legată de izolarea acestui cartier din cauza lipsei drumurilor de acces, Greenfield a continuat să se dezvolte, în timp ce Romsilva și Primăria Generală chiar dacă și-au anunțat disponibilitatea de a coopera pentru a fi construit un drum, în realitate nu au făcut nimic, acuza dezvoltatorul.

Compania dezvoltatoare a cartierului Greenfield susținea, într-un comunicat de presă că, în 2018, a donat trei loturi de teren cu o suprafaţă totală de 6.000 mp şi o valoare de 800.000 euro (fără TVA), situate în intravilanul Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti în scopul efectuării formalităţilor pentru transferul celor 300 de metri din domeniul public al statului român – în administrarea Romsilva, în domeniul public al Municipiului Bucureşti.

”Consiliul General al Municipiului Bucureşti a acceptat donaţia cu sarcini şi a aprobat încheierea contractului de donaţie sub rezerva obţinerii acordului Romsilva. În mai 2018, Romsilva a emis avizul privind acceptarea donaţiei, iar în iunie 2018 şi Municipiul Bucureşti accepta oferta. Prin acceptarea donaţiei, Municipiul Bucureşti s-a obligat să dea în compensare către Romsilva terenurile primite de la Impact, în vederea deschiderii accesului publicului la Drum, între Aleea Privighetorilor şi Şoseaua Pădurea Pustnicu. În 2019, Romsilva a emis avizul pentru scoaterea definitivă a terenului în suprafaţă de 3.009 mp din fondul forestier aflat în proprietatea publică a Statului Român pentru realizarea drumului de acces – beneficiar Municipiul Bucureşti, precum şi pentru introducerea în circuitul silvic, în compensare echivalentă, a terenurilor donate”, se menţionează în comunicat.

„Mai concret, Municipiul Bucureşti nu şi-a îndeplinit până în prezent obligaţia executării sarcinii astfel cum a fost asumată în contractul de donaţie. În cursul anului 2022, Impact a notificat toate instituţiile implicate, în vederea determinării Municipiului Bucureşti prin Primarul General să finalizeze aceste demersuri. Situaţia actuală este rezultatul pasivităţii Primarului General care refuză să finalizeze demersurile (…). În acest moment, Consiliul General al Municipiului Bucureşti trebuie să solicite Guvernului României emiterea unei hotărâri în baza căreia să se constate trecerea gratuită a drumului din domeniul public al Statului Român, aflat în administrarea Romsilva, în domeniul public al Municipiului Bucureşti, în administrarea Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi să plătească taxele aplicabile, pentru scoaterea definitivă a terenului din fondul forestier naţional”, precizează compania.

Reprezentanţii Impact Developer & Contractor susţineau că, în cazul nerezolvării situaţiei actuale, va demara acţiuni în instanţă pentru obţinerea dreptului de acces pe acest drum, in beneficiul celor peste 6.500 de locuitori din împrejurimi.

Luni, 9 ianuarie, din cauza închiderii drumului prin pădure, ieșirea din cartier pe singură cale de acces, cea spre Centura Capitalei, a dus la formarea de coloane de mașini care s-a întins pe 2,5 km. Astăzi pe bariera de la Greenfield au apărut portretele primarului Sectorului 1, Clotilde Armand și primarului general Nicușor Dan.

Îți mai recomandăm și:

Cookies