Nicuşor Dan face plângere penală consilierilor care votează finanțarea unor proiecte ilegale

de:
26 feb. 2014
4 Afișari
Nicuşor Dan face plângere penală consilierilor care votează finanțarea unor proiecte ilegale

„Astăzi vom face o scrisoare personală tuturor consilierilor generali, în care îi vom ameninţa cu plângerea penală dacă votează unele linii de cheltuieli. Este vorba despre Penetraţia Ciurel, Berzei-Buzeşti-Uranus şi Hala Matache. Penetraţia Ciurel este justificată de un PUZ care este suspendat irevocabil în instanţă, Berzei-Buzeşti-Uranus este justificată de hotărârea 262/2006 care este suspendată irevocabil în instanţă din 2011 şi în cazul Hala Matache Tribunalul Bucureşti a suspendat PUZ-ul prin care ea putea să fie amplasată în altă parte decât pe locaţia ei iniţială. Nu cred că primarul propune Consiliului General să se amplaseze Hala Matache pe locaţia ei iniţială. În cazul în care consilierii vor vota fiecare din aceste proiecte, considerăm că este vorba de nerespectarea unei decizii judecătoreşti şi vom înainta plângere penală nominală”, a declarat, miercuri, Nicuşor Dan, preşedintele Asociaţiei „Salvaţi Bucureştiul”.

Joi, pe lista de proiecte ce se vor supune votului consilierilor generali se află Bugetul pe 2014 al Municipiului București (în care suntprevăzute sumele pentru finanțarea proiectelor la care face referire Nicușor Dan), dar și proiectul pentru al doilea tronson al Bulevardului Uranus. 

Probabil una dintre cele mai controversate lucrări ale Primăriei Capitalei (alături de Diametrala Buzești – Berzei – Uranus), Penetrația Splaiul Independenței – Ciurel – A1, a cărei valoare totală actualizată este de peste 2,1 miliarde lei, sumă care include şi exproprierile, ar urma să primească în acest an suma de 45 milioane lei, potrivit listei obiectivelor de investiţii cu finanţare integrală sau parţială de la buget pe anul 2014. Lucrarea ar trebui să fie finalizată în 2017.

La începutul lui 2013, Tribunalul București a suspendat Planul Urbanistic Zonal pentru Penetraţia Splaiul Independenţei – Ciurel – A1, însă, în ciuda acestei decizii, Primăria Capitalei a decis să redeschidă șantierul. „Am dat ordin de începere. Lucrarea va fi reluată. Se vor realiza lucrări la podul de la Virtuții, la bretele și sperăm că în aproximativ un an, un an și ceva, această parte a proiectului să fie gata”, a declarat, anterior, pentru B365.ro, Ion Dedu director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

În ciuda faptului că instanţa a decis suspendarea PUZ-ului, reprezentanții Primăriei Capitalei susțin însă că acest lucru nu afectează lucrarea. „Atâta timp cât există autorizație de construcție se poate lucra”, a spus Ion Dedu.

Constructorii vor să termine podul hobanat de la Virtuții în aproximativ un an.

Penetraţia Splaiul Independenţei – Autostrada Bucureşti-Piteşti va avea o lungime de 8,3 kilometri, va începe la intersecţia Splaiul Independenţei cu Şos. Virtuţii şi se va termina pe A1, la Podul Ciorogârla. Noua arteră va avea câte trei benzi pe sens şi va fi mărginită în anumite zone de străzi colectoare a traficului zonal. Pe parcursul lucrării vor fi construite trei pasaje supraterane: la intersecţia sos. Virtuţii cu Splaiul Independenţei, la intersecţia Penetraţia A1 – Bd. Uverturii şi la intersecţia cu Șoseaua de Centură şi în zona Pasajului CFR de la Ciorogârla. Contractul pentru realizarea lucrării a fost câştigat de asocierea de firme JV Bogl – Astaldi – Eurocontruct -Tehnologica şi Proiect Bucureşti. Mai multe detalii aici.

Pentru Străpungerea Berzei – Buzeşti – Uranus, cu o valoare totală actualizată de 452,5 milioane lei, Primăria a alocat deja 344,5 milioane lei şi mai are de achitat 107,9 milioane lei, din care vor fi alocaţi în acest an 35 milioane lei.

Pe 12 ianuarie s-a deschis circulaţia pe primul tronson din Bulevardul Uranus, în ciuda faptului că autorizația de construire a fost declarată ilegală de Tribunalul București printr-o sentință nedefinitivă, la 7 ianuarie 2014.

Mai mult, conform lui Nicușor Dan, președintele Asociației Salvați Bucureștiul, primarul general Sorin Oprescu și arhitectul-șef al Capitalei, Gheorghe Pătrașcu, riscă închisoarea pentru semnarea unor documente ilegale prin care avizau construcția tronsonului de bulevard.

Noul bulevard are două benzi pe sens, linie de tramvai pe mijloc, iar pe porțiunea cuprinsă între bd. Știrbei Vodă și Calea Griviței are şi o bandă pentru biciclete pe carosabil delimitată cu stâlpişori.

Proiectul Uranus a fost împărțit în trei etape:

– Piața Victoriei – Vasile Pârvan;

– Vasile Pârvan – Piața George Coșbuc;

– Piața George Coșbuc- Gara Progresul.

Lucrările la prima etapă a bulevardului Uranus, Piaţa Victoriei- Vasile Pârvan, au fost deosebit de complexe, potrivit Municipalităţii, şi au presupus reabilitarea şi modernizarea căii rutiere cu minim două benzi pe sens şi bandă pentru biciclişti. În urma acestor lucrări, suprafaţa cu care s-a lărgit bulevardul este de 40.000 mp (o crestere de 50% fata de suprafata initiala).

De asemenea, lucrările au constat şi în modernizarea şi reabilitarea trotuarelor, modernizarea liniilor de tramvai, modernizarea iluminatului public, dar şi amenajarea spaţiului pietonal şi a spatiului verde adiacent. Totodată, a fost reorganizat şi refăcut întregul sistem de reţele edilitare (apă, gaze, energie electrică) şi a fost implementat pe toată suprafaţa bulevardului (2 km) sistemul NetCity.

Diametrala Buzești-Berzei-Uranus este unul dintre cele mai importante proiecte derulate de Primaria Capitalei. Drumul va face legătura intre Piața Victoriei și Gara Progresul, reprezentând o alternativă la Calea Victoriei și bd. Magheru.

Prima etapă, care tocmai a fost finalizată, are o lungime de 1.750 de metri și a costat municipalitatea peste 67 de milioane de euro, dintre care 38 milioane lucrările propriu-zise, iar 29 de milioane de euro exproprierile.

La inaugurarea primului tronson din Bd. Uranus, primarul general Sorin Oprescu a anunţat că Hala Matache va fi reconstruită prin parteneriat public-privat după forma iniţială din 1930 şi va avea aceeaşi utilitate. Potrivit listei obiectivelor de investiţii cu finanţare integrală sau parţială de la buget pe anul 2014, Municipalitatea va aloca în acest an suma de 550.000 lei pentru Hala Matache.

„Prin sentinta pronuntata pe 7 ianuarie 2014 in dosarul 27747/3/2013, Tribunalul Bucuresti a suspendat Hotararile Consiliului General a Municipiului Bucuresti nr. 132/2013, 133/2013 si 134/2013 si autorizatiile de construire 282/2011 si 274/2012 emise de Primarul General. Hotararile 132/2013, 133/2013 si 134/2013 constituie Planuri Urbanistice Zonale care permiteau reamplasarea monumentelor istorice deja demolate Hala Matache, casa din Berzei 81 si casa din Berzei 89 pe alte amplasamente.”, a anunţat Asociația Salvați Bucureștiul, condusă de Nicușor Dan. 

Pe rolul Tribunalului Bucuresti va fi depus un dosar care va avea ca obiect anularea Hotararilor 132/2013, 133/2013 si 134/2013. Conform sentintei Tribunalului din 7 ianuarie, Primaria nu poate reconstrui monumentele pe noile locatii pana la solutionarea noului dosar.

In situatia in care Primaria condusă de Sorin Oprescu va pierde și în noul dosar, va fi nevoită sa reconstruiască monumentele pe locatia lor originala. ONG-urile au susținut tot timpul că, pentru a repara ilegalitatea prin care opt clădiri istorice au fost demolate, acestea ar trebui reconstruite în același loc, chiar dacă asta înseamnă să se ridice pe prima bandă a Bulevardului Uranus.

Cookies