Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, vorbește din nou, după o pauză destul de îndelungată, despre șantierul de la Linia 5, prima linie de tramvai care a intrat în reabilitare în primăvară și unde constructorul a oprit o vreme lucrările, din cauza datoriilor PMB.
La sfârșitul lunii iunie, constructorul a pus, din loc în loc, afișe prin care anunța că a sistat lucrările, după ce anterior a notificat Primăria Capitalei că va face acest lucru din cauză că municipalitatea a întârziat enorm cu plata facturilor. Unul dintre constructori spunea atunci că a realizat lucrări de peste 41 milioane de lei, din care PMB a plătit 6,5 milioane de lei.
După săptămâni de blocaj, Consiliul General al Municipiului București a aprobat, pe 31 iulie, alocarea a 40 de milioane de lei pentru șantierul de la Linia 5, iar lucrările au fost deblocate
Azi, Nicușor Dan scrie, pe Facebook, că „lucrările avansează”:
A fost demontată vechea linie, iar acum se lucrează la infrastructură – fundație și terasamente, care sunt realizate în proporție de 85%. Continuă montajul noilor șine și al traverselor, astfel că lucrările de suprastructură au ajuns la 20%.
Totodată, mai spune Nicușor Dan, au fost amplasați 130 din totalul de 151 de stâlpi.
Șantierul de la linia 5 este primul deschis de PMB în cadrul proiectului de reabilitare a aproximativ 50 de kilometri de infrastructură de tramvai din București.
Lucrările au început în februarie 2024, iar termenul de execuție este de un an, până în martie 2025.
Aici, se vor înlocui șinele vechi cu unele noi pe o lungime de 4,25 kilometri pe tronsonul cuprins între Podul Băneasa și Bulevardul Ștefan cel Mare. De asemenea, se vor moderniza 17 peroane, care vor fi adaptate la tramvaiele Imperio, și se va construi încă un peron. Se lucrează concomitent din ambele capete, dinspre Șoseaua Ștefan cel Mare spre str. Barbu Văcărescu și dinspre Podul Băneasa spre str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu.