Nicușor Dan, despre noul tramvai „Imperio”, care a ajuns la București, dar încă nu încape în stație: „Primul urma să vină în luna septembrie; suntem, deci, cu 2 luni în avans”

03 iun. 2022
14634 Afișari
Nicușor Dan, despre noul tramvai „Imperio”, care a ajuns la București, dar încă nu încape în stație: „Primul urma să vină în luna septembrie; suntem, deci, cu 2 luni în avans”
Nicușor Dan, despre noul tramvai „Imperio”, care a ajuns la București, dar încă nu încape în stație: „Primul urma să vină în luna septembrie; suntem, deci, cu 2 luni în avans”. Sursa foto: PMB

Conferință de presă cu ocazia noului tramvai modern „Imperio Metropolitan”, livrat la București. La depoul Militari au vorbit Nicușor Dan, președintele societății Astra Vagoane și directorul STB.

Nicușor Dan a vorbit despre noul tramvai „Imperio”, ajuns la București

La depoul Militari a fost prezentat prototipul tramvaiului ce face parte din lotul de 100 cumpărate de PMB, iar cu această ocazie Nicușor Dan, a susținut o conferință de presă. Alături de Primarul General au fost prezenți directorul STB, Adrian Criț, dar și președintele societății Astra Vagoane, Valer Blidar.

Tramvaiul ”Imperio Metropolitan” a ajuns la depoul Militari din București. Sursa foto: PMB
Tramvaiul ”Imperio Metropolitan” a ajuns la depoul Militari din București. Sursa foto: PMB

Nicușor Dan a declarat că este bucuros că în București a ajuns primul tramvai modern „Imperio” din lotul celor 100 cumpărate de Primărie pe fonduri europene. Contractul valorează aproximativ 200 de milioane de euro.

Totodată, un alt motiv de bucurie pentru Primarul Capitalei este că licitația a fost câștigată de o firmă românească.

„Primul tramvai urma să vină în luna septembrie; suntem, deci, cu 2 luni în avans şi, potrivit contractului, în perioada următoare vor veni patru tramvaie în fiecare lună”, a spus Nicușor Dan în cadrul conferinței de presă.

Din 1989 și până în prezent, în Capitală au fost aduse 17 tramvaie noi. Acest lot de 100 de tramvaie reprezintă o îmbunătățire considerabilă a flotei de transport public, declară Primarul General.

Ce condiții trebuie să respecte Municipalitatea

Nicușor Dan a spus că achiziţionarea noilor mijloace de transport în comun prin fonduri europene condiţionează Municipalitatea să facă mai multe investiţii, care au tot fost ignorate de-a lungul timpului:

„Banii europeni au venit cu nişte obligații, una dintre ele fiind aceea ca pe liniile pe care circulă aceste tramvaie – prima va fi linia 41- să avem peroane de 40 de metri. CGMB a aprobat astăzi actualizarea indicatorilor necesari acestei investiţii, iar până la momentul în care o să avem recepţia terminată pentru acest prim tramvai, o să avem şi peroanele de 40 de metri, urmând ca proiectul să fie extins şi pe celelalte linii”, a transmis Primarul.

Primul tramvai din lotul celor 100 cumpărate pe fonduri europene de Primăria Capitalei. Sursa foto: PMB
Primul tramvai din lotul celor 100 cumpărate pe fonduri europene de Primăria Capitalei. Sursa foto: PMB

150 km de linii de tramvai are Bucureștiul, iar 50 km nu sunt modernizați.

„Ne propunem ca în momentul în care POR-ul va fi lansat în această toamnă să avem documentaţiile pregătite pentru toţi aceşti 50 de kilometri”, a conchis Nicușor Dan, potrivit PMB.

Cookies