Tramvaiul 5 a circulat din nou în București: un nor de praf în urma lui și un val de critici pe contul primarului general Nicușor Dan

17 iun. 2022
22221 Afișari
Tramvaiul 5 a circulat din nou în București: un nor de praf în urma lui și un val de critici pe contul primarului general Nicușor Dan
SURSA: Facebook Nicușor Dan

După o scurtă pregătire de revenire în trafic, tramvaiul 5 a fost reintrodus de astăzi în circulație în București, după cinci ani de absență.

Reînființarea liniei 5 a fost anunțată, vineri, și de primarul Capitalei Nicușor Dan. Vehiculul circulă pe traseul scurtat între Piața Sfântul Gheorghe – Piața Băneasa, până la refacerea terminalului STB – buclei de întoarcere – de la capătul Bulevardului Aerogării, prevăzut a fi reparat până în decembrie 2022.

Scopul revenirii tramvaiului 5 este, potrivit lui Nicușor Dan, creșterea capacității de transport a călătorilor, precum și folosirea în transportul public bucureștean a mijloacelor mai puțin poluante.

Alte informații asumate de primarul general, și anunțate zilele trecute de STB, TPBI și viceprimarul Stelian Bujduveanu, sunt:

  • Linia 5 va fi operată cu tramvaie bidirecționale,
  • tramvaiele vor circula la un interval de 8-10 minute,
  • linia navetă de autobuz 605, care a înlocuit linia 5 de tramvai, va fi suspendată.

Călătorii care foloseau linia de autobuz 605 pentru a ajunge la Complexul Băneasa (preferată pentru că aveau aer condiționat – n.r)  pot circula până la această destinație cu liniile de autobuz 131 și 301 care au stație la capătul liniei 5 de tramvai, a mai scris primarul general în ziua reluării în București a liniei 5.

„Tramvaiul lasă un nor de praf în spate, iar în interior este ca afară”

Bucureștenii care au trăit astăzi experiența revenirii în circulație a tramvaiului 5 i-au lăsat primarului general, pe contul de Facebook, impresiile călătoriei. Opinia des întâlnită, și exprimată în comentarii, este că în spatele tramvaiului se ridică un nor de praf, iar călătorii au parte, în interior, de același aer greu de respirat.

„Domnule primar, sinele sunt pline de praf, când trece tramvaiul cu cea mai mica viteză, lasă un nor imens de praf în spate, iar în interior este ca afară, praf și iar praf. Ieri, când s-au făcut probe, era același praf.

Chiar nu a văzut nimeni, sau nu este nimeni interesat? Mi se pare bătaie de joc la adresa tuturor locuitorilor care stau în zona în care circula acest tramvai.”, îi scrie primarului un călător nemulțumit de calitatea călătoriei cu tramvaiul 5.

„Puteau să facă puțină curățenie pe liniile de tramvai care au fost neutilizate atâția ani. Nori de praf se ridicau în urma acestor tramvaie astăzi. (…)”, reconfirmă altcineva.

Expertiza emisă verbal de STB, în urma testării, și obținută de b365.ro, arăta că timp de o săptămână se mai poate ridica praful din cauza pâmăntului tasat între șine și care nu se poate curăța decât în urma utilizării vehiculului.

Îngrijorările bucureșenilor, exprimate înainte de reintroducerea tramvaiului în circulație, legate de trepidațiile din tramvai, din cauza liniilor vechi dar și a tasării pământului, se pare că s-au adeverit.

„Mai bine o iei pe jos decât să rămâi fără dinți în gură!”, scrie un alt călător în prima zi de funcționare a tramvaiului 5.

Reluarea circulației tramvaiului 5 a fost anunțată în urmă cu o săptămână, 8 iunie, de viceprimarul responsabil cu infrastructura, Stelian Bujduveanu, care preciza că tramvaiele cu dublu cap – care au fost utilizate pe linia 55 – vor fi mutate pe linia 5.

„Repunerea în circulație a tramvaielor pe linia 5 nu este o realizare, ci o formă de a ne cere scuze, ca administrație, pentru blocajul creat în ultimii cinci ani.”, spunea acesta.

Calendarul lucrărilor de modernizare de pe linia 5 de tramvaie

Stelian Bujduveanu a precizat, în contextul reluării liniei 5 de tramvai, că le-am cerut directorilor STB, sub sancțiunea demiterii din funcție, asumarea unor termene clare pentru executarea lucrărilor de modernizare a liniei 5 de tramvaie. Astfel:

  • Pe data de 17 iunie 2022 se repune în circulație tramvaiul pe linia 5. Prima etapă de probă (1-3 zile), deoarece siguranța este pe primul loc. Linia va funcționa cu tramvaie dotate cu posturi de comandă duble, la ambele capete.
  • Pe data de 01 iulie 2022 încep săpăturile pentru refacerea buclei de la capătul Bulevardului Aerogării. Termenul asumat de execuție este data de 01 Decembrie 2022.
  • În intervalul 15 iulie – 01 August 2022, STB va depune cererea de eliberare a Autorizației de Construcție pentru realizarea lucrărilor de reabilitare a liniei 5, pe tronsonul Ștefan cel Mare – Bd. Barbu Văcărescu – Pod Elvila – Bd. Aerogării, până la intersecția cu Bd. Ficusului
  • În intervalul 15 octombrie – 15 noiembrie este fixat termenul de începere a lucrărilor pentru refacerea în integralitate a liniei 5.

„Între timp, tramvaiul va circula pe linia 5. Lucrările se vor executa pe tronsoane, iar circulația tramvaiului va fi adaptată în funcție de acestea. Găsim soluții și fără să generăm blocaje!”, a promis Bujduveanu.

Îți recomandăm să citești și:

Cookies