Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, anunță azi, pe contul său de Facebook, că a fost finalizat caietul de sarcini, pentru reabilitarea infrastructurii de tramvai pe care circulă liniile 40, 55 și 5:
În cel mai scurt timp vom lansa în SEAP licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor. Toate cele trei linii au un flux mare de călători și leagă zone importante ale orașului, iar valoarea lucrărilor se ridică la 978 de milioane de lei fără TVA.
Nicușor Dan promite că, după reabilitare, pe noile linii vor circula tramvaie moderne și noi:
Vom moderniza peste 24 km de cale dublă de rulare a tramvaiului pe artere importante precum Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu. Bd. Pache Protopopescu, str. Traian, Bd. Barbu Văcărescu, Soșeaua Stefan cel Mare. După finalizarea lucrărilor, pe noua infrastructură vor putea circula tramvaie noi, moderne, astfel încât numărul călătorilor va crește semnificativ.”
Bucureștenii care îl urmăresc pe Nicușor Dan pe Facebook par să se împartă în două mari, mari categorii: fanii mulțumiți și fericiți cu orice ar anunța primarul și toți ceilalți care au găsit aici un loc în care să-i spună dacă, de ce, cu ce și cam cât de tare îi enervează. Mulți reușesc spectaculos să își păstreze umorul.
Comentariul cu cele mai multe reacții la ora la care scriem aceste rânduri sună așa:
Un caiet de sarcini pentru un festival al rândunicilor cu coada verde pe când? N va gânditi deloc la cetățenii acestui oraș? Tramvaie ne trebuie nouă, când sta lumea fără vouchere?? Rușine!”
Un alt bucreștean îi spune lui Nicușor Dan:
Dacă abia acum ați terminat caietul de sarcini… va spun ceva mai sigur decât vestea dumneavoastră: Sigur nu prindeți execuția Era frumos, după atâta timp la primărie, să începeți cu: “Am început modernizarea …”
Ironiile de pe pagina de Facebook a lui Nicușor Dan continuă:
E perfect, în 5 ani se vor termina lucrările (că așa se lucrează la noi)…și tramvaiele cele noi le ținem pe dreapta.
Tramvaiul 5 și calitatea călătorieri cu acesta este, de departe, reprezintă un subiect infinit:
Durata unei călătorii ar trebui dublată, cel puțin, având in vedere cât se așeaptă în stații și cât se târâie mijloacele de transport (vezi tramvaiul 5, care se dezmembrează din mers…).
Pe linia lui 5 trebuie neapărat refăcută, zici că oamenii sunt saci de cartofi în tramvai
La mijlocul lunii trecute, linia tramvaiului 5 din București a reintrat în funcțiune, după 5 ani de pauză. 5 ani în care mare parte din calea de rulare a fost, practic, s-a transformat într-o uriașă parcare.