Nicuşor Dan anunță o nouă lege pentru taxiuri în București. Primarul acuză companiile de ridesharing de concurență neloială față de taximetriști

27 nov. 2021
11953 Afișari
Nicuşor Dan anunță o nouă lege pentru taxiuri în București. Primarul acuză companiile de ridesharing de concurență neloială față de taximetriști
Nicuşor Dan anunță o nouă lege a taximetrei în București. Primarul acuză companiile de ridesharing de concurență neloială față de taxiuri

Primarul Nicuşor Dan a anunțat recent o nouă lege a taximetrei în București, printr-un proiect care a fost pus deja în dezbatere publică. Astfel, vor fi acordate în 2.700 de licențe de taxi în Capitală, pe lângă cele 7.000 din prezent, în condițiile în care pe străzile Bucureștiului circulă vreo 28.000 de mașini care fac ridesharing. Primarul acuză companiile de ridesharing de concurență neloială față de taxiuri și taximetriști.

Nicuşor Dan a anunţat că, până la data de 10 ianuarie 2021, va fi în dezbatere publică modificarea legii taxiuri  în București, mai exact for fi schimbate criteriile din Regulamentul în vederea atribuirii licenţei de taxi în Captală. Primarul General spne că sunt 7.000 de taximetrişti pe străzile din București şi aproximativ 28.000 de maşini care practică transportul alternativ, iar acest lucru este o concurenţă neloială în acest moment.

 Schimbări pentru taxiuri și taxmetriști în București

Primarul spune că vor fi scoase 2.700 de noi autorizații de taxi în București, după ce acestea au fost retrase de PMB în ultimii ani. Mai mult, modul în care acestea vor fi alocate se schimbă, mai spune Nicușor Dan. Cei care vor noi taxiuri pe stradă trebuie să bifeze o serie de criterii de departajare, în funcție de vechimea mașinii, de gradul de poluare și de siguranța vehiculului.

„Vom scoate 2.700 de autorizaţii taxi care de-a lungul timpului au fost retrase de Primăria Municipiului Bucureşti. Aceste autorizaţii sau licenţe taxi, cum se spune popular, vor fi atribuite în urma unei hotărâri de Consiliu. Ce se întâmplă în acest moment? Avem o hotărâre de Consiliu General care este în vigoare cu nişte criterii şi noi am pus săptămâna aceasta în dezbatere publică modificarea hotărârii cu criteriile. Dezbaterea publică o să aibă loc, potrivit legii, până pe 10 ianuarie.

O să urmeze o hotărâre de CGMB în care vom aproba modificarea de Regulament şi noile criterii, urmând să aşteptăm, conform legii, încă 60 de zile din momentul în care avem criteriile şi facem anunţul până când vom atribui, în baza acestor criterii, licenţele”, a transmis Nicușor Dan.

Invitație pentru taximetriști

Edilul face o invitație către taximetriști, să devină PFA și apoi să obțină autorizația de transport.

„E o invitaţie către taximetrişti. Şi eu sunt o persoană care circulă cu taxiul şi am avut nenumărate discuţii cu taximetriştii pe subiectul acesta. Cei care vor să aibă propria autorizaţie taxi trebuie ca în acest interval până în 10 martie, mai întâi să devină PFA, iar apoi să obţină de la PMB autorizaţia de transport, astfel încât, având autorizaţia de transport, să poată să inttre în competiţie, în criteriile de selecţie pentru atribuirea unei autorizaţii taxi”, a mai afirmat Nicuşor Dan, într-o conferinţă de presă susţinută vineri.

Vezi documentul pus în dezbatere publică aici.

Primăria nu a apărat de fapt interesele taximetriștilor în ultimii ani

El a mai spus că Primăria nu a apărat de-a lungul anilor interesele taximetriştilor iar „activitatea care este taxată de fapt de municipalitate să fie alternativa la transportul alternativ”, mai ales că sunt mii de taxiuri și zeci de mii de mașini pentru ridesharing.

„Legat de taximetrie în general, autoritatea publică nu şi-a exercitat practice niciodată dreptul de control şi o să facem asta. Nu e posibil să existe taximetrişti care să facă preţ, să condiţioneze un transport de o sumă care nu este cea din tarif şi multe alte lucruri.

Pe de altă parte, niciodată, desi percepe taximetriştilor o taxă, Primăria Capitalei nu a apărat interesele acestei comunităţi şi există o concurenţă neloială pe care transportul alternativ o face activităţii de taxi. În acest moment, pe străzile din Bucureşti, sunt cam 7.000 de taximetrişti şi cam 28.000 de maşini care practică transportul alternativ. Deci a ajuns ca activitatea care este taxată de fapt de municipalitate să fie alternativa la transportul alternativ”, a precizat primarul general.

Ce criterii vor fi luate de acum în seamă la acordarea licenței de taxiuri

Edilul a mai explicat și posibiliele criterii avute în vedere pentru atribuirea licenţei de taxi în București, cum ar fi un punctaj pentru maşinile cât mai ecologice, cât mai noi și cât mai sigure pentru pasageri.

„În ceea ce priveşte modificările pe care le propunem, pânâ pe 10 ianuarie acest Regulament este în dezbatere publică şi aş dori să ne concetrăm până pe 10 ianuarie doar pe modificarea crtieriilor de atribuire.

Propunem ca acest criteriu să dea mai multe puncte maşinilor cât mai ecologice, maşinele electrice au un punctaj, maşinile hibride au slt punctaj, ş.a.m.d., punctăm vechimea, adică noutatea, cât de nouă este maşina şi punctăm, de asemenea, siguranţa – numărul de airbag-uri, ş.a.m.d.”, a mai transmis Nicușor Dan.

Noile criterii de departajere pentru obținerea autorizației de transport le poți vedea mai jos:

Cookies