Primarul Capitalei este primul candidat la prezidențiale care și-a instalat afișe electorale în toată țara, încă de la începutul lunii februarie. Panourile cu Nicușor Dan și mesajul „România onestă” au costat peste 210 mii de euro, dar plata încă nu a fost făcută. Edilul Bucureștiului așteaptă să strângă bani din donații, ca să-și achite datoriile.
Primarul Capitalei vrea să se facă cunoscut în toată țara, însă a omis să pună panouri în patru județe: Vaslui, Botoșani, Alba și Bistrița Năsăud. La București, în schimb, a amplasat 113 afișe cu „România onestă”.
În total, cele 356 de afișe electorale din toată țara au costat 210.616 euro, bani cheltuiți pentru producția imaginilor, închirierea spațiilor, taxele locale de publicitate și TVA. Edilul Capitalei spune că încă nu a plătit panourile, întrucât contractul prevede că plățile se fac la o lună sau o lună și jumătate de la instalarea acestora. Nicușor Dan are de gând să achite datoria către firmele de panotaj din donațiile care urmează să vină. Deocamdată, primarul Bucureștiului a primit aproximativ 120.000 de euro din donații.
Cheltuielile pe care le fac candidații la prezidențiale în precampanie nu sunt suportate de Autoritatea Electorală Permanentă. Precampania durează până pe 3 aprilie, când se intră efectiv în campania electorală (cele 30 de zile de dinaintea votului de pe 4 mai). Începând de atunci, candidații trebuie să dea jos panourile mari. În perioada de campanie electorală sunt permise doar afișajele mici, amplasate în zone special amenajate.
Singurul candidat care a beneficiat de panouri și în perioada de campanie electorală a fost Nicolae Ciucă (PNL). Afișele cu ostașul din slujba țării au rămas pe poziții. Cu toate acestea, fostul șef liberal a obținut un umil 8% în primul tur de alegeri (anulat). Acesta este cel mai slab rezultat din istoria post-decembristă obținut de PNL la prezidențiale.
Puteți citi întreg materialul realizat de jurnaliștii de la Snoop AICI.