CONTRIBUTORS

Nicio pistă nu-mi rezistă! 5 probleme pentru trotinetiștii care nu vor să moară după necazul cu “trotinetele electrice nu mai au voie pe trotuare”

Toată lumea ne urăște. Pe noi, trotinetiștii. Cică mai suntem și bănuiți de neomarxism sexual. Doamne Ferește și  Le-ndeplinește, că tare păcătoși mai suntem, maică! 

O concetățeană cu mașină mică, dar și colegă de-ale mele de contribuție la acest minunat site cu de-ale Capitalei, Oana Titică, scria, la auzul veștii că a mai apărut o interdicție pusă nouă, trotinetiștilor, ultima specie înjurată pe străzile și trotuarele țării : 

“Vestea atât proastă, cât și bună, este că, din această săptămână, trotinetele electrice nu mai au voie pe trotuar. Așadar, Bucureștiul va avea pe carosabil încă niște sute de oameni care nu știu cum e cu circulația, dar măcar nu se vor mai izbi full frontal în sacoșele noastre de la supermarket fiindcă nu știu cum să oprească trotineta.”

Scriam aici, la10 ponturi „to keep u alive” – să nu mori drq pe trotinetă în București. De la un hipster bătrân, următoarea chestie:

 „Casca mi-a salvat viața la ultima și cea mai grea bușitură din cariera de hipster de 50 plus. De fapt, pe lângă viteza legală (nu-ți trebuie mai mult de 25 km/h), obligativitatea purtării căștii trebuie să existe la fel ca în cazul motocicliștilor sau al bicicliștilor. Nu ai ce căuta fără cască în trafic. Știu, e o problemă pentru companiile celor care închiriază trotinete –  să le agațe gratis de ghidoanele. Un lucru e musai să știți: Toți cei care și-au dat viața pe frontul luptei pentru libertatea de circulație pe trotinetă nu aveau casă de protecție. (…) Am o veste bună și una rea. Încep cu cea rea: se poate muri foarte ușor pe trotinetă. Vestea bună este că trotineta este cea mai rapidă (viteza legală pe trotinetă este 25 km/h) și economică metodă de a ajunge la școală, întâlnire sau magazin, in hell driving time-ul acela sufocant ce se instalează, după ora 16.00, de obicei în urale de nervi și înjurături ce se aud din când în când în traficul automobilistic din București.”

Acum, avem o situație cu trotinete și trotuare

Avem o situație, dar și o OUG din 5 februarie 2020 din care citez: 

„Trotinetele electrice vor fi conduse numai pe pista de biciclete, iar în lipsa acestei piste, vor putea circula doar pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h, iar viteza maximă admisă pentru trotinetele electrice este de 25 km/h.” 

Eseu despre piste și alte chestiuni

Problema nr. 1: Vrem piste!

De fapt, pista e cea mai bună. Se știe. Fără pistă viața n-are sens. Se știe și asta. Marea problemă este că n-avem atâtea piste la discreție așa cum avem p.. de pe toate drumurile țării. Cum ar veni, când se termină pista aia de bicicletă ce urmează!? Trecerea neîntârziată pe șosea. Dar nu oricum, ci doar pe porțiunile în care .

Problema nr. 2 – În viteză spre M.O.

Există o viteză maximă de 50 /h pentru autoturisme, dușmanii oficiali ai tuturor cu două roți.. Bun. Și dacă nu o găsim pe viteza asta legală de 50, o luăm pe lângă trotinetă, la pas!? Pe șosea sau pe trotuarul pe care nu mai avem voie!? Și, când o găsim, sărim pe drumul național unde toți șoferii respectă viteza legală!? Voi scrieți în Monitorul Oficial ce credeți sau credeți ce scrieți în M.O.!?

Și-acum, ce mai scrie la OUG:

Casca de protecție este obligatorie pentru conducătorii de biciclete și trotinete electrice a căror vârstă este sub 16 ani, atunci când se deplasează pe partea carosabil.

Problema nr. 3 – Unde intervine capul

De ce cred gânditorii guvernamentali că peste 16 ani capul este mai tare la impactul cu asfaltul!? Sau asta îi ferește pe proprietarii de uber-uri trotinetiste de obligativitatea ca orice trotinetă închiriată va trebui să aibă o cască de protecție atașată!? Că alt motiv nu cred că există din moment ce bicicliștii au obligația asta indiferent de vârstă. Cum spuneam: oamenii fără cască mor la fel ca și cei care mor fără vaccin la impactul cu virusul. Pe scurt: „nu e bine, domnu chestor!”- ca să citez dintr-un celebru fost președinte.

Problema nr. 4 – Un trotinetist bătrân la zebră

La trecerile de pietoni, toată lumea vrea și strigă din mașini și de pe trotuare cum că nu avem voie să le trecem pe trotinete. Ci pe lângă ele, ca să fim, nu-i așa, ca ceilalți. Acuma, ce să zic, eu nu mă dau jos de pe trotinetă, pentru că viteza unui om care traversează o trecere ușor grăbit este de aprox 6 sau 7 km/h pe când a mea, pe troti, este de aprox 8-10 km/h. Eu nu mă dau jos de pe ea pentru că-mi zice clasa muncitoare de pe șosele.

Nicio pistă nu-mi rezistă! 5 probleme pentru trotinetiștii care nu vor să moară după necazul cu “trotinetele electrice nu mai au voie pe trotuare”
Acuma, ce să zic, eu nu mă dau jos de pe trotinetă, pentru că viteza unui om care traversează o trecere ușor grăbit este de aprox 6 sau 7 km/h pe când a mea, pe troti, este de aprox 8-10 km/h.

Problema nr. 5 – Totuși, până și Moartea poartă cască

Deci toată lumea intră pe șosea și nimeni nu mai merge pe trotuare pentru a evita băbuțe. Buuuun. Atunci, fraților care sunteți voi fără cască la peste 16 ani, vom muri bunăoară pe șosele unde habar nu avem de regulile de circulație și unde ne fluieră și ne dau claxoane în viteză cei mai mari dușmani ai noștri, mașiniștii care ne poluează cu metan de eșapament și înjurături de antrenament. 

Unde se moare mai ușor, automobiliștilor!? Pe trotuare sau pe șosele!? Evident că pe șosele, cu-atât mai mult cu cât majoritatea trotinetștilor nu au nici carnet de note darămite de condus mașina mică, neștiind nici măcar ce drq este aia o  „prioritate de dreapta”!? 

Ok. Nu mai omorâm băbuțe pe trotuare, mergem să ne sinucidem din vina noastră pe șosele! Mult mai bine. Să-mi ia carnetul de conducere de trotinetă! Oricum pe celălalt mi l-au luat deja. Iar carnet de partid n-am avut niciodată, că mi l-ar fi luat și p-ăla. Există un Dumnezeu al trotinetiștilor care ne va răzbuna! Amin.

Nota B365.ro: În așteptarea Zilei Dreptății de către un Dumnezeu (cu cască!) al Trotinetiștilor, puteți să mai citiți de la Liviu următoarele:


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button