Negrea: Într-un an, maxim doi vom vedea pe panou în cât timp ajunge autobuzul RATB în staţie

de:
24 apr. 2018
0 Afișari
Negrea: Într-un an, maxim doi vom vedea pe panou în cât timp ajunge autobuzul RATB în staţie

În acest moment se lucrează la o reţeaua de transport Bucureşti – Ilfov, cu o politică tarifară comună, un sigur titlu de transport pe toată reţeaua, iar acest plan de transport va fi gata anul acesta, susţine Sorin Negrea, şef serviciu monitorizare transport public Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov (ADTPBI). Nu vor mai fi două regiuni de transport, spune el, ci una singură. El susţine până acum aprobările cu privire la politica de transport a RATB se luau din Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în rolul CGMB în ceea ce priveşte transportul a fost preluat de ADTPBI, care va decide cine circulă şi cum.

„În acest moment noi lucrăm la reţeaua de transport Bucureşti – Ilfov, nu vor mai fi două regiuni. Îi aducem pe cei din Ilfov la staţii de metrou, îi aducem la punctele importante de interchange, cât mai aproape de punctele de interes. Toate aceste lucruri trebuie să se întâmple în mod cât mai civilizat, utilizând un singur suport de titluri de transport, să ai o politică tarifară comună, cu un sigur titlu de transport să poţi transporta pe toată reţeaua”, a declarat Sorin Negrea la o întâlnire cu jurnaliştii organizată de MasterCard.

Negrea a explicat şi de ce a fost planificat un traseu ocolitor pentru metroul care va duce la Otopeni, dar şi ce se va întâmpla cu linia ferată până la aeroport. „Linia de metrou nu va fi făcută pentru legătura cu Otopeni, linia de metrou trebuie să deservească şi parcursul. Linia ferată care există deja va avea un alt rol, cele două sisteme nu se exclud, o să fie complementare. Există proiectul, va exista şi finanţare. Este normal şi firesc să ajungem la aeroport şi cu trenul şi cu metroul”, a spus oficialul ADTPBI. Potrivit lui, metroul şi-a atins capacitatea de transport. „S-a ajuns în situaţia în care pentru a reduce intervalul de succedare pentru trenurile de metrou sub 3 minute costurile cu noile echipamente sunt atât de mari încât trebuie să se gândească la o altă linie de transport. Mai mult decât acum nu au ce să facă cei de la metrou. Astfel încât va trebui noi să găsim o soluţie la suprafaţă pentru transportul alternativ, fie că venim cu ceva paralel, fie că venim cu altă politică de începere a programului de lucru”, a declarat Negrea.

El a precizat: „În acest moment, noi lucrăm la planul de transport pentru toată regiunea, iar acest plan de transport va fi gata anul acesta”. Totodată, Negrea a mai spus să RATB are „un sistem funcţional” şi ADTPBI va încerca să maximizeze numărul de linii de tip RATB din Ilfov. „În momentul în care aplic aceeaşi reţetă în transportul public de suprafaţă din mediul urban, pot să export foarte uşor dincolo. Înseamnă un anumit tip de vehicule, un anumit cost, o anumită trasabilitate, o anumită integrare, înseamnă foarte multe lucruri bune pe care le luăm de la RATB acum”, a spus el.

Întrebat când va avea RATB un sistem de afişaj pe panouri, pentru ca oamenii să ştie când vine următorul autobuz, Negrea a spus: „În acest moment, eu conduc studiul. E o chestie de un an, maxim doi. E vorba de finanţare aici, sunt foarte mulţi bani. Luăm în calcul asigurarea afişării atât în vehicul, luăm în calcul asigurarea afişării în staţii şi aici nu contează doar suportul pe care oferi informaţia, contează tot sistemul din spate care trebuie să ne asigure o trasabilitate astfel încât informaţiile oferite să fie conforme”. „Sunt foarte mulţi bani, trebuie să aplicăm la fonduri europene. Nu pot să spun acum cât va costa”, a adăugat Negrea, chestionat cât va costa sistemul.

Sursa: Adevarul

Cookies