BAZAR

Muzeu la noua staţie de metrou de la Universitate, pe traseul magistralei 5

Conform istoricilor şi arheologilor consultaţi de B365.ro, vestigiile găsite în timpul săpăturilor la viitoarea parcare subterană de la Universitate ar putea proveni fie de la temeliile Bisericii Sfântul Sava, refăcută de Constantin Brâncoveanu şi demolată în jurul anului 1870, fie de la zidurile unor pivniţe boltite, deasupra cărora tronau odată case boiereşti.

„Vestigiile de la Universitate ne afectează puţin pentru că noi trecem cu tunel în zona staţiei. Chiar dacă vor fi nişte întâlniri în zona vestigiilor, vom încerca să realizăm un punct muzeal sau ceva de genul acesta astfel încât vestibulul staţiei să aibă rezervat un loc pentru ceea ce intră la interferenţa dintre vestigiile respective şi staţia de metrou. Le vom conserva pentru a putea fi văzute de public. Costurile de încastrare sunt minime şi nu afectează în niciun fel valoarea proiectului”, a precizat pentru B365.ro Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex SA.

Printre vestigiile descoperite în cadrul sitului arheologic se află oase, fragmente de ceramică şi ziduri de cărămidă, o parte din acestea urmând să fie încastrate în mini-muzeul ridicat în staţia de metrou de la Universitate, deasupra peronului, în zona aparatelor de taxare. „Rămâne de văzut exact ce intră în zona de interferenţă cu staţia. Din informaţiile pe care le avem, vestigiile nu ar intra mult în zona de influenţă a liniei metroului. Vestigiile se vor vedea din vestibul”, a adăugat Udrişte.

Magistrala 5 de metrou între Drumul Taberei şi Pantelimon va fi realizată, din punct de vedere tehnic, din trei artere: Râul Doamnei-Eroilor (11 staţii), Eroilor-Piaţa Iancului (8 staţii)şi Piaţa Iancului-Pantelimon(7 staţii).

Potrivit conducerii Metrorex SA, până acum, compania a atribuit contractele pentru staţia şi depoul Valea Ialomiţei şi pentru porţiunea cuprinsă între Râul Doamnei – Eroilor, însă acestea au fost contestate în instanţă. Pentru primul tronson de la Valea Ialomiţei, primul termen de judecată va avea loc săptămâna viitoare, deşi iniţial fusese programat pentru 2012. „Eu zic că suntem în linie dreaptă chiar dacă avem contestaţii de la cei care au fost nemulţimiţi că n-au câştigat. Judecătorii s-au autosesizat şi au reprogramat şi săptămâna viitoare avem primul termen la proces când se va judeca pe fond”, a precizat Udrişte pentru B365.ro. În acest caz, contractul a fost atribuit consorţiului format din Max Bogl Germania-Max Bogl România.

Lucrările ar putea începe peste 2 luni şi vor dura 2 ani

Pentru porţiunea de la Râul Doamnei la Eroilor, câştigătorul licitaţiei a fost desemnat consorţiul format din asocierea Astaldi (Italia) -FCC  (Portugalia) – Delta ACM România – AB Construct care a propus o ofertă financiară de 918,93 milioane lei şi o durată de execuţie a lucrărilor de 25 de luni. „În circa două luni ar putea să înceapă lucrările, după ce se termină cu contestaţiile în instanţă. Putem vorbi de 2015 ca termen de punere în funcţiune cu călători”, a apreciat directorul general al Metrorex SA.

De la Eroilor la Piaţa Iancului, conducerea companiei susţine că se află în faza în care trebuie să pregătească proiectul tehnic preliminar şi caietele de sarcini pentru execuţia lucrărilor de structură. „Anticipăm că, în această toamnă, poate către sfârşitul anului, să putem să lansăm licitaţia de execuţie şi pe tronsonul Eroilor-Piaţa Iancului. Costurile sunt cam tot un miliard de lei pentru că e tot cam atâta lungime cu tronsonul Eroilor-Râul Doamnei”, a specificat Udrişte.

Pentru traseul cuprins între Universitate şi Pantelimon, Metrorex SA susţine că nu are deocamdată finanţarea asigurată, fiind doar în pregătire pentru cu Ministerul Transporturilor şi Ministerul de Finanţe pentru a contracta un împrumut. „Este hazardant să avansăm acum nişte termene de finalizare a lucrărilor în această porţiune. De asemenea, nici pentru tronsonul Piaţa Iancului-Pantelimon încă nu avem termene şi bani”, a conchis Udrişte.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button