Un accident în care au fost implicate o motocicletă și o trotinetă s-a produs, în această după-amiază, pe Șoseaua Mihai Bravu din București.
Imaginile surprinse de un martor, membru al comunității Infotrafic București și Ilfov, arată trotineta strivită sub motocicletă.
Același martor descrie ce a văzut.
Ambii sunt conștienți, în stare bună. Cel cu trotineta a tăiat două benzi, fără a se asigura.
Traficul este îngreunat pe Țoseaua Mihai Bravu, în urma acestui accident dintre o motocicletă și o trotinetă, produs pe banda 3.
Despre felul în care se circulă cu trotinetele electrice prin București s-a vorbit mult și câteodată radical, atât de radical încât s-a născut inclusiv propunerea interzicerii lor.
Anul trecut, viceprimarul Stelian Bujduveanu propunea chiar un referendum la care pe bucureștenii să spună dacă doresc sau nu trotinete electrice în regim self-service pe străzile orașului. Practic, un referendum privind interzicerea lor, așa cum s-a întâmplat la Paris, unde, din septembrie anul trecut, mersul pe trotinetă electrică închiriată nu mai este posibil.
Un raport al Poliţiei Române, publicat la sfârșitul anului trecut, arată o creştere alarmantă a numărului de accidente rutiere în care au fost implicate trotinete electrice. Cifrele la nivel național sunt destul de înfricoșătoare: numărutl de accidente rutiere cu trotinete a crescut de peste 50 de ori în ultimii cinci ani.
Într-un singur an – 2022 – în Capitală, 33 de accidente grave în care au fost implicate trotinete, iar în cele mai multe cazuri, de vină au fost trotinetiști, amintea purtătorul de cuvânt al Brigăzii Rutiere București:
Ne confruntăm și observăm persoane care utilizează trotineta electrică și se deplasează pe trotuar, lucru interzis de legislație. Sunt conducători de autovehicule care, după ce au consumat băuturi alcoolice, consideră ca alternativă pentru deplasare să folosească trotineta, lucru interzis. În acel moment se aplică o sancțiune contravențională de la 870 de lei până la 1.160 de lei.
Pe același subiect: