„Morcovii” lui Oprescu vor fi înlocuiţi în această săptămână

de:
10 nov. 2010
0 afișări

Separatoarele de benzi din Capitală  care au fost deteriorate vor fi înlocuite în această săptămână, potrivit reprezentanţilor UTI Traffic Management.

„Nu este vorba despre înlocuirea în totalitate a separatoarelor de trafic, se vor înlocui numai elementele verticale, în zonele în care acestea au fost distruse de maşinile din trafic”, a precizat Lucia Urdăreanu, şefa Direcţiei de Comunicare din cadrul UTI.

Dispozitivele sunt încă în garanţie, conform contractului de atribuire. Reprezentanţii firmei spun că vor suporta toate costurile pentru înlocuirea separatoarelor, deşi „garanţia nu presupune înlocuirea permanentă a separatoarelor, distruse intenţionat sau din ignoranţă, pentru că şoferii din Bucureşti nu sunt obişnuiţi cu acest sistem”.

Separatoare de trafic de 800.000 de euro, distruse în mai puţin de o lună

Separatoarele de trafic instalate pe străzile Capitalei au rezistat mai puţin de o lună. Realizate dintr-un plastic puţin rezistent, „morcovii” lui Oprescu au fost puşi la pământ imediat de şoferi. Cele 15.000 de dispozitive montate au costat autorităţile locale 800.000 de euro. Autorităţile locale spun însă că separatoarele nu au fost concepute ca „bariere fizice de neîntrecut”, ci pentru „a-i disciplina pe şoferii care fie încălcau şinele (n.r. de tramvai), fie făceau manevre bruşte întorcând prin locuri nepermise”.

„Având în vedere că dispozitivele verticale care s-au folosit până în prezent nu s-au dovedit a fi suficient de rezistente după ce au fost călcate de autovehicule, chiar dacă acest lucru este interzis, s-a decis înlocuirea lor cu altele dintr-un material care să revină mai uşor la forma iniţială, chiar dacă este supus unei forţe mai mari”, a declarat Alina Roman, directorul Administraţiei Străzilor.

Astfel, noile dispozitive nu îi vor împiedica pe şoferi să treacă peste ele, însă vor reveni mai uşor la poziţia iniţială.

„Am agreat cu Administraţia Străzilor înlocuirea dispozitivelor verticale existente cu unele dintr-un material mai flexibil şi mai rezistent la trecerea autovehiculelor peste separatoarele de trafic. Spre deosebire de primele, care sunt semi-elastice, noile dispozitive verticale sunt dintr-un cauciuc special, flexibil, suportând peste 60.000 de flexări conform testelor efectuate de specialişti”, susţine Lucia Urdăreanu de la UTI.

UTI a câştigat contractul, deşi cerea de două ori mai mult decât concurenţii

UTI Traffic Management a primit lucrarea la sfârşitului anului trecut. Culmea, firma Vesta, care produce în exclusivitate pe România separatoarele, avea făcută publică o ofertă la jumătate de preţ, scria Evenimentul Zilei, la mijlocul acestui an. La rândul ei, UTI a cumpărat produsele de la Vesta şi le-a vândut primăriei. Surse din Primrăria Capitalei au declarat atunci pentru EVZ că celor de la Vesta li s-a sugerat să nu strice jocurile la licitaţie, iar în schimb li s-a promis că îşi vor vinde produsele.

Cookies