„Morcovii” lui Oprescu au fost înlocuiţi cu alţii mai rezistenţi FOTO

de:
23 nov. 2010
1 Afișari

UTI Traffic Management a înlocuit separatoarele de trafic deteriorate de pe Calea Moşilor. Potrivit reprezentanţilor companiei, se înlocuiesc doar elementele verticale, care au fost culcate la pământ de şoferi. De asemenea, costurile pentru înlocuirea acestora vor fi suportate integral de UTI.

“Am agreat cu Administraţia Străzilor înlocuirea dispozitivelor verticale existente cu unele dintr-un material mai flexibil şi mai rezistent la trecerea autovehiculelor peste separatoarele de trafic. Spre deosebire de primele, care sunt semi-elastice, noile dispozitive verticale sunt dintr-un cauciuc special, flexibil, suportând peste 60.000 de flexări conform testelor efectuate de specialişti”, a precizat Lucia Urdăreanu, şefa Direcţiei de Comunicare din cadrul UTI.

Primele separatoare de trafic instalate pe străzile Capitalei au rezistat mai puţin de o lună. Realizate dintr-un plastic puţin rezistent, “morcovii” lui Oprescu au fost puşi la pământ imediat de şoferi. Cele 15.000 de dispozitive montate au costat autorităţile locale 800.000 de euro. Autorităţile locale spun însă că separatoarele nu au fost concepute ca “bariere fizice de neîntrecut”, ci pentru “a-i disciplina pe şoferii care fie încălcau şinele (n.r. de tramvai), fie făceau manevre bruşte întorcând prin locuri nepermise”.

UTI a câştigat contractul, deşi cerea de două ori mai mult decât concurenţii

UTI Traffic Management a primit lucrarea la sfârşitului anului trecut. Culmea, firma Vesta, care produce în exclusivitate pe România separatoarele, avea făcută publică o ofertă la jumătate de preţ, scria Evenimentul Zilei, la mijlocul acestui an. La rândul ei, UTI a cumpărat produsele de la Vesta şi le-a vândut primăriei. Surse din Primrăria Capitalei au declarat atunci pentru EVZ că celor de la Vesta li s-a sugerat să nu strice jocurile la licitaţie, iar în schimb li s-a promis că îşi vor vinde produsele.

Cookies