Modificări suplimentare la ordonanța publicității TV

de:
10 mart. 2015
1 Afișari
Modificări suplimentare la ordonanța publicității TV

După votul final al senatorilor, noul text de lege va permite agențiilor de publicitate să reintre în circuitul banilor de reclamă TV, din care fuseseră eliminate acum doi ani, când Executivul a dat o Ordonanță de Urgență care a aruncat în aer piața de publicitate TV, scrie hotnews.ro, citat de realitatea.net.

Cu toate acestea, această permisiune este limitată de unele condiții, precum obligația nou introdusă a unor contracte tripartite, dacă vreuna din părți dorește să se asigure de „transparența totală”. Comisia a respins cererea fostului presedinte, Traian Basescu, de reexaminare a legii, dar a adoptat, cu unele modificări, textul de lege care trecuse, în noiembrie, de Camera Deputaților.

Președintele Comisiei, Georgică Severin, a spus, pentru HotNews.ro, că acum a fost introdusă, între altele, o prevedere ce ar urma să prevină eventuale încercări ale agențiilor de a „dicta” pe piață și să întărească transparența în relațiile dintre companii-client, televiziuni și agentii. Mai precis, potrivit lui Severin, este prevăzut ca, dacă vreuna dintre cele trei părți dorește, atunci contractele de publicitate să fie tripartite. Astfel, dacă o companie optează să angajeze o agenție ca intermediar, în relația cu televiziunile, atunci un post poate să ceară, în baza legii, ca respectivul contract de publicitate să nu fie semnat doar de agenție și televiziune, ci și de clientul de publicitate.

Severin a subliniat si faptul ca se pastreaza o alta prevedere din OUG 25/2013, anume ca o societate care cere acordarea unei licente audiovizuale sau o modificare de licenta trebuie sa depuna la dosar si certificate fiscale din care sa rezulte ca nu are obligatii restante la bugetul de stat, in momentul solicitarii licentei. Potrivit lui Severin, aceasta nu se aplica la societatile care au datorii esalonate sau angajamente clare de plata, ci la cele care nu-si platesc datoriile „cu anii”.

În ultimele saptamani, reprezentantii Comisiei de Cultura din Senat au avut noi consultari cu reprezentanti ai industriei de publicitate TV, iar, marți, Comisia a adoptat o noua versiune de text, care introduce modificari suplimentare celor inaintate de Camera sau unele corecturi tehnice.

Cookies