ARHIVA B365

Modificări la proiectul Pasajului Pipera: O nouă configuraţie pentru intersecţii, trotuare mai largi şi piste pentru biciclişti

Pe 15 februarie 2011, Primăria Capitalei a încheiat primul act adiţional la Contractul de proiectare şi execuţie lucrări pentru obiectivul „Supralargire Soseaua Pipera semnat în iulie 2009. Noul act creşte costul lucrării cu 37,7 milioane lei (aproximativ 9 milioane de euro), ajungând la o valoare totală de 143,7 milioane lei (34 milioane euro).

„Motivele încheierii actului adiţional au la bază necesitatea achiziţionării unor lucrări suplimentare şi adiţionale, care au devenit necesare pentru indeplinirea contractului. Acestea nu au fost incluse in contractul iniţial si nu pot fi separate din punct de vedere tehnic şi economic de acesta. Aceste lucrări suplimentare sunt datorate apariţiei unor circumstanţe imprevizibile, care nu au fost luate in calcul în momentul întocmirii studiului de fezabilitate (anul 2006)”, susţin reprezentanţii Primăriei Capitalei.

Municipalitatea a decis să modifice configuraţia intersecţiei Șoseaua Pipera cu Barbu Văcărescu, respectiv cu Alexandru Șerbănescu. Astfel, s-a renunţat la soluţia cu sens giratoriu, fiind aleasă în schimb intersecţia în cruce. Modificări vor fi operate şi la nivelul intersecţiei cu str. Avionului, astfel încât în viitor această arteră să poate lărgită la patru benzi de circulaţie.

„Pentru intersecţia în cruce a fost necesară reamplasarea pilelor pasajului şi modificarea lungimii grinzilor astfel încât să fie acoperită dintr-o singură deschidere de 32.00m toata intersecţia şi anume cu grinzi de L=30.0m. În soluţia din studiul de fezabilitate, era amplasată o pilă în zona verde a sensului giratoriu, putându-se astfel asigura traversarea intersecţiei cu două deschideri. De asemenea, ca punct obligatoriu pentru pasaj a fost şi intersecţia Calea Floreasca şi Strada Avionului cu şoseaua Pipera, deoarece au trebuit amplasate pilele astfel încât să se permită în viitor lărgirea la 4 benzi de circulaţie a străzii Avionului. Datorită acestor două puncte a fost necesară o reconfigurare a deschiderilor la pasaj, precum şi a numărului acestora”, au precizat reprezentanţii Primăriei.

Spaţii verzi, arbori şi flori pe traseul pasajului

În noul act adiţional de 9 milioane de euro au fost incluse şi lucrări de lărgire a bretelelor laterale de pe lângă pasaj de la 5,50 metri la 6 metri. Mai mult, faţă de proiectul iniţial, vor fi modificate şi trotuarele, de la o lăţime de 2-3.0 metri la 5 metri, pentru amplasarea pistelor pentru biciclişti.

„În plus, a apărut necesitatea plantării de arbori şi arbuşti pe noile aliniamente ale proiectului. Recomandarea din aviz este ca plantarea să se facă cu arbori din specii rezistente la condiţiile de microclimat specific urban, iar pentru îmbunătăţirea condiţiilor peisagistice se vor reface zonele verzi şi vor fi plantate cu flori”, informează municipalitatea.

Creşterea costurilor a fost determinată şi de „înlocuirea stratului de beton de ciment C25/30 din fundaţie cu stratul de piatră spartă amestec optimal, acesta permiţând trecerea după compactare într-un timp foarte scurt la următorul strat rutier”, dar şi de necesitatea preluării „noilor reţele propuse pe lângă reţelele de apă existente de pe străzile adiacente supralărgirii Șoselei Pipera şi branşamentele de apă existente în lungul traseului”.

Proiectul de Supralărgire a Șoselei Pipera vizează lărgirea la şase benzi a Șoselei Pipera între Calea Floreasca şi calea ferată Bucureşti – Constanţa şi construcţia unui pasaj suprateran peste Barbu Văcărescu şi Calea Floreasca. Urcarea pe pasaj se va face din dreptul Petrom, aflata în apropierea staţiei de metrou Aurel Vlaicu, iar coborârea în dreptul Direcţiei de permise a Poliţiei Capitalei. Lungimea totală a lucrării este de 1520 de metri.

Contractul pentru realizarea lucrării a fost câştigat de Asocierea SC PA & CO INTERNATIONAL SRL (firmă deţinută de Costel Căşuneanu) şi F. KIRCHHOFF STRBENBAU GmbH Co KG.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button