Modernizarea liniilor de tramvai din București. Asociația „Metrou Ușor” propune Primăriei modele din orașele Viena și Berna

07 nov. 2022
4414 afișări
Modernizarea liniilor de tramvai din București. Asociația „Metrou Ușor” propune Primăriei modele din orașele Viena și Berna
Modernizarea liniilor de tramvai din București. Asociația „Metrou Ușor” propune Primăriei modele din orașele Viena și Berna. Sursa foto: Facebook/ Asociatia Metrou Usor

Primăria Capitalei intenționează să înceapă licitațiile pentru modernizarea rețelei de tramvai, iar Asociația „Metrou Ușor” vine în întâmpinarea autorităților cu al IV-lea pachet de propuneri pentru modernizarea liniilor de tramvai din București.

Asociația „Metrou Ușor”: Propuneri pentru modernizarea liniilor de tramvai din București

ONG-ul are în vedere intenția Primăriei Municipiului București de a începe licitațiile pentru proiectarea și execuția tuturor tronsoanelor care au rămas nemodernizate din rețeaua de tramvai, împărțind lucrările în 16 loturi diferite.

Astfel, Asociația „Metrou Ușor” continuă să analizeze aceste tronsoane din rețeaua de tramvai și anunță că vine în întâmpinarea autorităților decidente cu cel de-al IV-lea pachet de propuneri punctuale. Aceste propuneri au ca scop eficientizarea exploatării și creșterea calității serviciului pentru călătorii din București.

Ce proiecte vizează pachetul 4:

  1. Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr și Str. Lizeanu;
  2. Bd. Dimitrie Pompeiu, Șos. Petricani, Bd. Lacul Tei, Str. Maica Domnului, Str. Reînvierii și Str. Turmelor;
  3. Bd. Ferdinand I;
  4. Șos. Pantelimon;
  5. Bd. Chișinău.

Orașele Viena și Berna pot fi exemple pentru București

Propunerile asociației au ca scop:

Accesibilizarea totală a rețelei, astfel:

  • construirea de noi peroane acolo unde trama stradală permite,
  • aplicarea modelului Viena în stațiile unde nu există loc pentru peroane,
  • apropierea liniei de tramvai de trotuar pe model Berna.

Îmbunătățirea deservirii transportului public prin reamplasarea și construirea de noi stații în zonele ce nu beneficiază de acces facil la tramvaie.

Eficientizarea tramei stradale pentru a acomoda încă o bandă de circulație ce poate fi dedicată transportului public. Astfel, ar urma să crească viteza de circulație a tramvaielor, fără să-i afecteze pe șoferi.

Îmbunătățirea siguranței călătorilor ar fi posibilă prin amplasarea de noi treceri de pietoni în puncte cheie, care, totodată, ar scurta distanțele de parcurs până la cea mai apropiată stație.

Creșterea flexibilității rețelei ar fi posibilă prin crearea de noi racorduri strategice, care să ajute în cazul avariilor, accidentelor rutiere sau în momentul în care deviază tramvaiele.

Facilitarea transbordărilor rapide între mijloacele de transport în comun ar fi posibilă prin gruparea acestora în stații comune și prin edificarea de noi culoare TRAM+BUS.

„Vom continua și cu cel de-al 5-lea pachet de propuneri, astfel încât să acoperim toate cele 16 loturi ce vor fi scoase la licitație. Dorim să sprijinim factorii decidenți în luarea celor mai bune decizii pentru creșterea calității transportului public”, transmite Asociația „Metrou Ușor” într-o postare pe Facebook.

Pachetul 4 de propuneri al Asociației „Metrou Ușor” poate fi văzut aici: AMU+nr.43+07.11.2022+Pachetul+4+de+propuneri+Eficientizarea+modernizarii+liniei+tramvai

Cookies