Modernizarea Gării de Nord din București trebuie să mai aștepte. Contractul pentru atribuirea lucrărilor a ajuns la Curtea de Apel

06 nov. 2023
1343 afișări
Modernizarea Gării de Nord din București trebuie să mai aștepte. Contractul pentru atribuirea lucrărilor a ajuns la Curtea de Apel
Modernizarea Gării de Nord din București trebuie să mai aștepte. Contractul pentru atribuirea lucrărilor a ajuns la Curtea de Apel. Sursa foto: Facebook/ Sorin Grindeanu

Contractul pentru modernizarea Gării de Nord din București a ajuns la Curtea de Apel București. Valoarea acestuia este de 420 de milioane de lei.

Modernizarea Gării de Nord din București. Contractul a ajuns la Curtea de Apel

O eventuală decizie la contestația făcută de GDO Mov (constructor din Baia Mare) ar urma să se pronunțe la data de 15 noiembrie 2023, conform portalului Instanței.

Constructorul care a câștigat licitația CFR Infrastructură (regionala din Capitală) a depus contestație la Curtea de Apel București după ce la CNSC (Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor) au fost admise și s-a dispus remedierea contestațiilor făcute de Erbașu și CMA Construct, potrivit Economedia.ro.

În urmă cu două luni, ministrul Transporturilor a trimis Corpul de Control la CFR Infrastructură pentru verificarea contractului de modernizare a Gării de Nord din Capitală. Acum câteva zile, Sorin Grindeanu a fost întrebat despre concluziile Corpului de Control și a spus că raportul încă nu este finalizat, în condițiile în care la începutul lunii octombrie promitea că o să aibă concluziile și propunerile „în câteva zile”.

Economedia a relatat că liderul din Asociere a raportat în anul 2022 doar 35 de angajați, iar proiectantul a raportat un singur angajat. După aceste informații, Grindeanu a trimis Corpul de Control la Regionala CFR Infrastructură de la București.

Ce lucrări ar urma să se facă

Oferta depusă de asocierea de firme românești SC GDO MOV IMPEX SRL – SC OMEGA CERT SISTEM SRL, în valoare de 419.854.213,32 (fără TVA), a fost desemnată câștigătoare.

Contractul are o durată de 55 de luni: 9 luni pentru proiectare, 46 de luni pentru execuție. Există și o perioadă de garanție de 60 de luni.

Prima etapă a programului de modernizare a celei mai mari gări din România, Gara de Nord din București, include reabilitarea spațiilor existente în cele 3 corpuri ale clădirii, unde are loc activitatea feroviară, sunt asigurate servicii destinate publicului călător, precum și activități comerciale:

  • Corp A (clădiri Bulevardul Dinicu Golescu);
  • Corp B (central, coloane, casele de bilete clasa I);
  • Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Griviței).

Principalele lucrări de modernizare:

  • modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din stația de călători București Nord;
  • modernizarea spațiilor destinate publicului călător, inclusiv facilități pentru persoanele cu dizabilități;
  • reabilitarea construcțiilor monument cu valoare istorică;
  • crearea unor spații verzi centrale, cu zonă de așteptare pentru publicul aflat în tranzit;
  • regenerarea zonei aferente stației de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city;
  • asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători – balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi, sisteme de control acces;
  • sisteme noi de ventilație/încălzire;
  • modernizarea sistemului de iluminat și a instalațiilor electrice, sanitare, termice etc;
  • modernizarea Sistemului de informare a publicului călător și a echipamentului de telecomunicații etc., a transmis la data de 28 august CFR Infrastructura.

Te-ar mai putea interesa și: EXCLUSIV | Cel mai secret loc din Gara de Nord București: sala de așteptare a Regilor. “Uimitor” e puțin spus

Cookies